وزرای خارجه اتحادیه اروپا خواستار اتحاد در جنگ علیه تروریسم شدند

20:45 - 25 آبان 1394
کد خبر: ۹۹۳۳۷
خبرگزاری میزان - وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل خواستار اتحاد در جنگ علیه تروریسم به دنبال حملات پاریس شدند.
به گزارش گروه بین الملل به نقل از خبرگزاری فرانسه، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که حملات پاریس حمله به یک کشور نبود، بلکه حمله به اروپا بود.

وی از اعضای اتحادیه اروپا خواست تا قوا، تبادل اطلاعات و دستورکارهای سیاسی شان را در یک مسیر علیه گروه تروریستی داعش قرار دهند.
وی افزود: ما باید تمامی اقدامات سیاسی، اقتصادی و نظامی شان را برای مقابله با تهدید داعش در کنار هم قرار دهیم.

وزیر امور اروپای فرانسه نیز که در این نشست حضور داشت گفت: فرانسه در حالی فرانسه در این حمله هدف قرار گرفت که این حمله بر کل اروپا تاثیرگذار بود.

وی افزود: همه ما به نوعی مورد حمله قرار گرفتیم. ما به این تهدید با هم پاسخ خواهیم داد و با هم تروریسم را شکست خواهیم داد.

وزیر خارجه بلژیک نیز بر لزوم تبادل گسترده اطلاعات میان کشورهای عضو این اتحادیه تاکید کرد.

در ادامه وزیر خارجه لوکزامبورگ نیز که ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد در مورد مرتبط کردن مسئله مهاجرت با تروریسم هشدار داد.

در عین حال قرار است وزرای کشور اتحادیه اروپا روز جمعه در مورد مسائل امنیتی به دنبال حملات پاریس دیدار کنند.
در حمله های جمعه شب پاریس، 6تیراندازی و 2 انفجار انتحاری در 7 نقطه پاریس روی داد. این برای نخستین بار در تاریخ فرانسه است که عملیات انتحاری در خاک این کشور صورت می گیرد.

انفجار اول در ساعت 21 و 20 دقیقه به وقت پاریس در نزدیکی استادیوم فوتبال در سن دونی، هنگام بازی دوستانه دو تیم آلمان و فرانسه و زمانی رخ داد که فرانسوآ اولاند داخل استادیوم بود. وی به سرعت محل را ترک کرد و برای تشکیل جلسه اضطراری به وزارت کشور رفت. انفجار دوم نیز حدود 15 دقیقه بعد اتفاق افتاد.

همزمان شش تیراندازی در پنج نقطه در مناطق 10 و 11 پاریس رخ داد. همچنین افراد مسلح با ورود به سالن کنسرت 'باتاکلان' بیش از یک هزار و 500 نفر را به گروگان گرفتند.

گروگان گیری در نیمه شب با دخالت پلیس پایان یافت و در جریان آن بیش از 80 نفر به همراه چند مهاجم کشته شدند.
آخرین گزارش ها از آمار قربانیان از کشته شدن 129 نفر و مجروح شدن 350 نفر حکایت دارد. حال 42 تن از مجروحان به شدت وخیم گزارش می شود.


انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *