خبرگزاری روسی: اتحادیه اروپا در اوج نفاق اخلاقی قرار دارد

15:30 - 25 آبان 1394
کد خبر: ۹۹۱۲۷
خبرگزاری میزان - خبرگزاری اسپوتنیک "روسیه" نوشت: سیاست های منطقه ای اتحادیه اروپا وشیوه برخورد با بحران کنونی آوارگان، گویای دو رویی بی حد و مرز این اتحادیه است.
خبرگزاری روسی: اتحادیه اروپا در اوج نفاق اخلاقی قرار داردبه گزارش گروه فضای مجازی ، خبرگزاری روسی با بررسی دنباله روی اروپا از بحران آفرینی آمریکا در جهان به ویژه خاورمیانه که پیامدهای سنگینی مانندبحران آوارگان را به این قاره تحمیل کرده است، افزود: اروپایی ها که دوست دارند خود را آزاد اندیش و لیبرال نشان دهند، برای کشته شدن 10 خبرنگار و دو پلیس در حمله به دفتر نشریه کاریکاتوری «شارلی ابدو» در پاریس راهپیمایی خیابانی برگزار کردند.

اسپوتنیک افزود: چند ماه پیش سه هزار و 500 آواره از جمله کودکان در راه رسیدن به اروپا جان خود را از دست دادند که تمامی جزیره «لسبوس» یونان نیز برای خاکسپاری این جان باختگان کفایت نمی کند. کسانی که زمستان گذشته به طرفداری از «شارلی ابدو» تظاهرات کردند، اکنون «طرفدار پناهجویان» نیستند و همین هفته نامه فرانسوی هم جسد پسربچه سه ساله غرق شده را موضوع کاریکاتور کرد.

بطورکلی، بحران مهاجرت کنونی گویای خیلی مسایل از جمله این موضوع است که براساس دو رویی بی پایان اتحادیه اروپا، مردم حتی در مقابل مرگ مساوی نیستند.

در ادامه این گزارش آمده است: اما کمتر کسی باور می کرد که اروپا با ساخت حصار امنیتی، دعوا و نزاع و انتقال مسائل به « خویشاوندان» خارج از کشور نسبت به بحران مهاجرتی واکنش نشان دهد و گفته می شد گویا دیگر مرزی در خانواده اروپایی وجود ندارد.

هیچ کس انتظار نداشت که این خانواده اروپایی تا حدی بسوی فروپاشی پیش رود که بلندپایگان دولتی نیز به آن اعتراف کنند.

اسپوتنیک ادامه داده است: آیا این « بحران» کارگردانی دارد؟ که پرسشی دشوار است. هر چه باشد این بحران علاوه بر رژه دو رویی و « نزاع های خانوادگی» می تواند پیامدهای جدی ژئوپلیتیکی داشته باشد.

«نیازی به تکرار این موضوع نیست که اوضاع در سوریه دلیل بروز بحران مهاجرتی است. حتی اگر «بشار اسد» به گفته رسانه های غربی خشن باشد، واقعیت تغییر نمی کند. تا هنگامی که آمریکا و متحدانش در خلیج فارس و ترکیه درگیری مسلحانه را در سوریه راه اندازی نکرده بودند، سوری ها خانه خود را ترک نمی کردند و از همان زمان بحران مهاجرت آغاز شد.

سوری های بی پناه در کشورهای همسایه پناه گرفتند و بدون هرگونه دلیل خاصی، دسته دسته راهی اروپا شدند که باید گفت برنامه ریزی سازمان یافته است.»

به نوشته اسپوتنیک، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان «جرج سوروس» میلیاردر آمریکایی را در زمینه بروز بحران مهاجرت متهم کرد که البته تاکنون پنهان نبوده است، زیرا در سایت بنیاد سوروس نوشته شده است «به سازمان هایی کمک می کنند تا پناهجویان را به اروپا برسانند.»

خبرگزاری روسی افزود: نباید از یاد برد که فعالیت سوروس با محافلی در واشنگتن ارتباط دارد که تعیین کننده سیاست داخلی و خارجی است و میلیاردر آمریکایی نیز تأمین کننده کارزار ما قبل انتخاباتی هیلاری کلینتون است.

«این برنامه ریزی، نخستین ضربه آمریکا به اروپا نیست. بحران اوکراین، تحریم های ضد روسی اتحادیه اروپا و بالاخره تخریب طرح گازی «جریان جنوبی» در این راستا انجام شده است.
 
حتی اگر بحران مهاجرتی بدون طراح باشد و فقط پیامد تصادفی هرج و مرجی باشد که آمریکا و متحدان آن در سوریه راه انداختند، پیامدهای آن را می توان با فروپاشی دیوار برلین مقایسه کرد که یکی از موارد آن آغاز روند فروپاشی اتحادیه اروپا است.»

«از سوی دیگر، اتحادیه اروپا باید ریشه مسائل را پیدا کند، یعنی بحران در سوریه را حل کند و باید بداند بدون بشار اسد و مهم تر از آن، بدون روسیه و ایران، صلح به این کشور بازنخواهد گشت و اروپا باید در این عرصه متحدی بیابد.

چنین پیشرفت هایی برای آمریکا شکست دوگانه خواهد بود. ایران متحد روسیه به جای متحد سعودی واشنگتن می تواند بازیگر کلیدی در یکی از مهمترین مناطق جهان باشد.»

اسپوتنیک در پایان می نویسد: اکنون اتحادیه اروپا باید به این پرسش جدی پاسخ دهد که آیا می خواهد توسط میلیون ها مهاجر از سوریه و خاور نزدیک اشغال شود یا اینکه خود را از اشغال آمریکا آزاد کند؟

/انتهای پییام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *