تشدید بیماری‌های تنفسی، پوستی و گوارشی با مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها

14:08 - 24 آبان 1394
کد خبر: ۹۸۷۵۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- رسولی‌نژاد با تاکید بر اینکه مصرف خودسرانه و بی رویه آنتی بیوتیک‌ها سبب بروز بیماری‌های متعددی همچون بیماری‌های تنفسی، پوستی و گوارشی می‌شود، گفت: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها به راحتی جبران پذیر نیستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ، مهناز رسولی‌نژاد، دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی تازه ترین دستاوردهای پژوهش در دانش‌پزشکی در نشست مطبوعاتی ششمین کنگره بین المللی تازه ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی افزود: افرادی که برای رفع تب یا گلودرد خودسرانه آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند، باید بدانند که این شیوه مصرف، صحیح نیست و می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای آنها به همراه داشته باشد.

وی اکیدا به مردم توصیه کرد: برای جلوگیری از اینگونه عوارض از مصرف بی رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک ها پرهیز کنند.

رسولی سرماخوردگی و آنفلوآنزا را از انواع بیماری های فصل پاییز برشمرد و گفت: افرادی که علایم و نشانه های این بیماری را در خود مشاهده کردند باید به پزشک مراجعه و طبق نظر پزشک دارو مصرف کنند.

وی تاکید کرد: داروها به ویژه آنتی بیوتیک ها باید به صورت صحیح و کامل مصرف شوند و در صورت بروز علایم و نشانه های بهبودی، نباید مصرف آنها قطع شود.

رسولی افزود: پزشکان عمومی نیز با نحوه صحیح مصرف آنتی بیوتیک‌ها آشنا هستند و می‌توانند اینگونه داروها را برای درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا تجویز کنند.

گفتنی است ششمین کنگره بین المللی تازه ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی از 26 تا 29 آبان ماه جاری با حضور متخصصان ایرانی داخل و خارج از کشور در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *