اعزام هیأت ویژه کمیسیون امنیت‌ ملی برای بررسی حادثه تروریستی سراوان

11:46 - 18 مهر 1393
کد خبر: ۹۸۴۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با اشاره به اعزام هیأت ویژه این کمیسیون به منطقه سراوان، گفت: این هیأت بعد از بازدید و بررسی حوادث گزارش خود را به کمیسیون ارائه می‌کند.

به گزارش ، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از اعزام هیأتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به منطقه سراوان خبر داد و گفت: این هیأت با سفر به این منطقه ضمن بررسی حادثه اخیر تروریستی سراوان، از اقدام و واکنش پاسگاه‌‌های این منطقه در دفع و نابودی حمله اشرار و تروریست‌ها در شهریور ماه تقدیر و تشکر می‌کند.


وی افزود: این هیأت بعد از بازدید و بررسی حوادث گزارش خود را به کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه می‌کند.

نقوی حسینی با اشاره به انگیزه اشرار در حمله دوباره به پاسگاه و مأموران مرزی، ادامه داد: قطعا این اقدامات تروریستی تنها با انگیزه جبران شکست های قبلی است، زیرا در حمله قبلی، اشرار و گروه‌های تروریستی دچار خسارات بسیاری شدند، از این‌رو این موضوعات موجب شد که تروریست ها برای جبران دست به ترورهای کور بزنند.

عصر روز چهارشنبه ( 16 مهر) اشرار مسلح با پلیس 110 تماس گرفته و ماموران انتظامی را به خارج از شهر کشانده و در مسیر راه با کمین‌کردن، هر سه مامور انتظامی را به شهادت رساندند و صبح پنجشنبه (17 مهر) نیز، ماشینی را که شب گذشته پس از عملیات تروریستی خود به داخل پاسگاه برده بودند و حامل بمب بود در ساعت 7:15 صبح منفجر کردند که این انفجار باعث شهادت یک نفر و از اعضای پاسگاه و زخمی شدن یک سرباز وظیفه شده است.

در اخبار منتشر شده در این زمینه آمده است که گروهک موسوم به جیش‌العدل مسوولیت عملیات تروریستی چهارشنبه شب در سراوان را بر عهده گرفته‌اند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *