رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تقدیر معنا دار فرانسه از "لاهیجی" ضد انقلاب

12:13 - 23 آبان 1394
کد خبر: ۹۸۲۲۲
خبرگزاری میزان - در دوران تحصیلش در دبیرستان دارالفنون متوجه علاقه اش به مباحث حقوقی گردید. در اواسط دهه سی خورشیدی وارد دانشکده حقوق شد.

به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ریشه : با ورود به دانشگاه، مطالعات خود را در حوزه حقوق بشر افزایش داد. در سال1344 توانست مدرک دکترای حقوق خصوصی خود را از دانشگاه تهران دریافت کند. صحبت از عبدالکریم لاهیجی فعال ضد ایرانی خارج نشین است؛ وی در سال 1319 در تهران متولد گردید.

  لاهیجی در سالهای حکومت طاغوت وکالت شخصیت های سیاسی مختلف از جمله محمود اعتمادزاده، شاپور بختیار و داریوش فروهر را برعهده گرفت. 

 در سال 1356 انجمن موسوم به  حقوقدانان ایرانی و انجمن ایرانی برای به اصطلاح  آزادی و حقوق بشر را تاسیس نمود. در سال های ابتدایی پس از پپروزی انقلاب اسلامی، وی در پوشش فعالیت های به اصطلاح حقوق بشری به مخالفت با احکام علیه تمامیت جسمانی پرداخت. لاهیجی یک سال را به دور از هیاهو و بصورت مخفیانه در تهران زندگی میکرد، سپس در آخرین روزهای زمستان 1360 از کشور به مقصد فرانسه، فرار کرد.

کمتر از یک سال از اقامت وی در فرانسه می گذشت که با حمایت غربی ها، «کانون دیگر تحت نام  دفاع از حقوق بشر در ایران ! » را تاسیس نمود؛ لاهیجی هدف این کانون را فعالیت درمورد اوضاع نا به سامان(!) حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران اعلام می نمود. در سال 1990 و طبق پیش بینی های عقلانی جایزه «دیده بان حقوق بشر» بخاطر خوش رقصی برای اربابان غربی اش و خیانت های بیشمار به کشورش، برای او در نظر گرفته شد.

 

hqdefault.jpg

 

این فعال ضد ایرانی به دلیل «بله قربان» گویی مطلق در برابر غرب و همچنین سیاه نمایی هایش پیرامون حقوق بشر در ایران، برای چهار دوره به عنوان نایب رییس فدراسیون بین‌المللی نهادهای حقوق بشر گماشته شد ! عبدالکریم لاهیجی در سال 2013 به ریاست این فدراسیون به اصطلاح بین المللی در آمد و دستش برای فعالیتهای ضد ایرانی باز تر هم شد.

 

وی به دلیل اثبات اراداتش به غربی ها، بارها مورد تقدیر آنها قرار گرفته و در دانشکده های مختلف تریبون در اختیارش قرارداده اند تا به عقده گشایی خود از نظام جمهوری اسلامی بپردازد.

 

جمعه گذشته بود که در کاخه الیزه مراسمی برگزار شد که طی آن تقدیری رسمی توسط فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه از لاهیجی صورت گرفت و نشان لژیون دونور توسط اولاند به وی اهدا شد !!

 

نشان لژیون دونور بالاترین نشان در فرانسه است که ناپلئون بناپارت در سال ۱۸۰۲ آن را بنیان نهاد. این نشان برای کمک‌های نظامی، فرهنگی، علمی یا اجتماعی به فرانسه و جهان به افرادی که شهروند فرانسه نیستند اهدا میگردد !  حال دولت فرانسه نیز این نشان مهم را به یک فعال ضد ایرانی که علیه منافع کشورش قدم برداشته پیشکش شده است.

 

لاهیجی نشان

 

هرچند تقدیر فرانسه از ایرانیانی که سابقه ضدیت با میهن خود را داشته مسبوق به سابقه بوده و این نشان به فردی همچون شیرین عبادی نیزپیشتر اهدا شده است.

 

این اتفاق البته جهت دار و تحریک آمیز از سوی فرانسوی ها  در حالی رخ داده است که دیدار روسای جمهور ایران و فرانسه در همین هفته پیش رو  در کاخ الیزه برگزار خواهد شد و اقدام اولاند در اهدای نشان شوالیه به فردی مانند لاهیجی که سالها فعالیت هایی علیه ایران و ملت کشورش داشته است حالا بنظر میرسد عملا با هدف  دهن کجی به کشورمان و ملت بزرگ ایران قلمداد میشود .

 

لاهیجی

و این سوال مطرح است که چرا دولت فرانسه باید در شرایطی این تقدیر را به عمل آورد که شعار بهبود روابط با ایران را سر می‌دهد؛ و آیا دستگاه دیپلماسی کشورمان در مقابل این اقدام ضد ایرانی  سکوت خواهد کرد یا پاسخ مناسبی خواهد داشت؟

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *