رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تصاویری فریب‌دهنده از باراک اوباما/ واقعیت چیست؟ +عکس

9:40 - 23 آبان 1394
کد خبر: ۹۸۱۲۱
خبرگزاری میزان - اخیرا برخی با انتشار تصاویری از اوباما مدعی شدند که وی فردی ساده، مردمی و فراری از حفاظت های سختگیرانه معمول شخصیت های سیاسی است.

به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از جام نیوز؛ اخیرا در شبکه های اجتماعی تصاویری از باراک اوباما و دیمیتری مدودف در سال 1389 دست به دست می شود که نشان می دهد روسای جمهور آمریکا و روسیه، با حضور در یک رستوران، همبرگر می خورند.


منتشرکنندگان این تصاویر مدعی اند که اوباما در رفت و آمدهای خود بسیار ساده بوده و از حفاظت های سخت و دست و پاگیر خبری نیست و در مقابل با حمله به مسئولان ایرانی، حفاظت از آنها را زیر سوال برده اند.

با کمی جستجو در اینترنت درباره تیم حفاظتی روسای جمهوری آمریکا، می توان به راحتی به نمایشی بودن اقدامات اوباما و دیگر مقامات آمریکایی پی برد.


ليموزينی که باراک اوباما سوار بر آن می شود، با نام "بيست" [حيوان] در واقع يک تانک با ظاهر خودرو است و خودروی ديگری نيز دقيقاً با همان شکل و مختصات، برای گمراه کردن تروریست‌های احتمالی که بخواهند به جان اوباما سوء قصد کنند، همراه کاروان خواهد بود.

درهای فولادی اين ليموزين که در برابر حملات خمپاره‌ای، بمب‌های کنار جاده‌ای و راکت‌ها و هر نوع آتش و حتی در برابر حملات شيميايی و بيولوژيک مقاوم است، مانند درِ هواپيماهای بوئينگ است و ديواره‌های داخلی خودرو، گلوله‌های احتمالی را شکار می‌کنند و مانع از شکسته شدن شيشه‌های خودرو می شوند.

 

در اطراف خودرو بيست، رادارهای کوچک و شاخک‌های حسی و ديد در شب مثل دوربين‌ها و تجهيزات شليک گاز اشک‌آور نصب شده است و حتی اگر لاستيک‌های آن پنچر و خراب شود، خودرو همچنان قادر به حرکت خواهد بود و برای مقابله با هر احتمال ديگری، انواع تجهيزات لازم مانند کپسول اکسيژن، بسته‌های خون از نوع خون اوباما و تجهيزات اطفای حريق نصب شده است.

ليموزين بيست از زمانی که اوباما در بيستم ژانويه ۲۰۰۹ برای نخستين بار در مقام رياست جمهوری آمريکا وارد کاخ سفيد شد، در خدمت وی و همسرش بوده است.

اعضای سرویس مخفی محافظت از اوباما مسئول تامین امنیت رئیس جمهور و خانواده اش در زمان گذراندن تعطیلات کریسمس در هاوایی بودند.

هزاران محافظ رسمی و غيررسمی دائماً کاروان اوباما را همراهی می کنند.

سلاح‌های ليزری و کلت‌های موسوم به پی-۹۰ و پی-۲۲۹ که بسيار دقيق‌تر است از سوی محافظان روسای جمهوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. محافظان همچين مجاز هستند از ليزرهايی که می‌تواند موقتاً مهاجمان و ساير افراد خطرناک احتمالی را کور کند، استفاده کنند. ​​

به هنگام استفاده از بالگرد نیز، همواره دستکم پنج فروند بالگرد مخصوص و البته همرنگ و مشابه برای رد گم کردن در هر پرواز به کار برده می‌شوند.

حفاظت از اوباما آنقدر سختگیرانه است که حتی در سفر به آلمان (کشور متحد و دوست آمریکا) در 2013، به هنگام سخنرانی وی برای مردم، یک دیوار شیشه ای ضد گلوله در مقابل وی قرار دادند.

 

 

با توجه به همین اندک توضیحات، کاملا مشخص است که اوباما هیچگاه اتفاقی و ناگهانی تصمیمی نمی گیرد و به جایی نمی رود و در هر مکانی که هم حاضر می شود، صدها نفر در لباس اشخاص عادی از وی حفاظت می کنند؛ افرادی که شاید مشتری باشند و یا حتی پیشخدمت رستوران.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *