برگزاری کارگاه ملی بهداشت محیط زندان در شهرستان چابهار

23:30 - 20 آبان 1394
کد خبر: ۹۷۴۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - کارگاه ملی بهداشت محیط زندان با حضور مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور در شهرستان چابهار برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از اداره زندان‌های سیستان و بلوچستان، کارگاه ملی بهداشت محیط زندان با حضور دکتر تشکریان مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندانهای کشور درشهرستان چابهار برگزار شد.

بابایی مدیرکل زندان‌های سیستان و بلوچستان در این کارگاه گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان زندان‌های استان ارائه کرد.

وی سلامت جسمی و روانی زندانیان را در زندانبانی امروزی و اسلامی بسیارمهم ارزیابی کرد و گفت: هنگامی که زندانی در شرایط مناسب بهداشتی قرارگیرد و سلامت جسمی او در خطر نباشد به نحو مطلوب تری می توان روند فعالیتهای اصلاحی و تربیتی را ادامه داد و نتایج مثبتی راشاهد بود.

بابایی همکاری بیش از پیش دانشگاه و زندانها را رمز پویایی دانست و خاطرنشان کرد: این تعامل و همکاری باید در سطح بالا و خوب صورت گیرد تا بتوانیم علاوه بر تامین سلامت محیط زندان و زندانی سلامت بعد از خروج و خانواده آنان را نیز تامین کنیم.

در پایان دکتر تشکریان مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندانهای کشور گفت: زمانی که فردی مرتکب جرم و بزه می‌شود، شایدکمتر از 20 درصد خودش در ایجاد جرم و بزه نقش داشته باشد و انواع کمبودها و ناتوانی‌ها در زندگی و جامعه منجر شده تا مرتکب جرم و بزه گردد و چه بسا اگراین فرد بزهکار از هرلحاظ تامین بود و مرتکب جرم و بزه نمی‌شد.

وی تعامل زندان و دانشگاه را بسیارحائز اهمیت دانست و بیان کرد: با این تعامل و همکاری و تامین تجهیزات پزشکی زندانها می توان جلوی بسیاری از بیماریها را گرفت و زمینه بازگشت شرافتمندانه مددجویان را به خانواده و جامعه فراهم کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *