گلستان چهارمین استان پیشگام کشور در استفاده از سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی

11:13 - 20 آبان 1394
کد خبر: ۹۷۱۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان گلستان گفت : گلستان چهارمین استان پیشگام کشور در استفاده از سیستم مدیریت پرونده های قضایی است.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن رسولی افزود: حمایت رئیس کل دادگستری استان در تشویق و فراهم کردن بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری ، کارکنان قضایی و اداری را به کار بیشتر با سیستم ترغیب کرده است که همین امر در ارتقای جایگاه سیستمی استان تاثیر به سزایی داشته است.

وی گفت : این ارتقا در حالیست که در ارزیابی مرداد امسال ، گلستان از 13 کشور به 6 صعود کرده بود.

رسولی با بیان این که ثبت پرونده‌ها در این سیستم  به مراجعین دستگاه قضایی در جستجو و پیگیری اینترنتی پرونده ها کمک می کند افزود: استفاده از این سیستم علاوه بر تسهیل دسترسی مردم به روند دادرسی ، از مراجعه ی غیرضروری آنان به دادگاه ها نیز می کاهد.

وی گفت: ارتقای سیستمی استان ، امکان دسترسی به روز و جامع به اطلاعات و آمار را برای معاونت آمار و فناوری قوه قضاییه به منظور استفاده در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های کلان قوه ، فراهم می کند.

سیستم مدیریت پرونده ها ( cms  ) از سال 85 در استان گلستان راه اندازی شده است و مراجعین با دریافت شماره پرونده و رمز از دفاتر شعب می‌توانند مراحل دادرسی پرونده ی خود را از طریق اینترنت پیگری کنند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *