آزمایش روی حیوانات در آمریکا، تحقیقات علمی یا تفریح اندیشمندان؟ + عکس

7:49 - 19 آبان 1394
کد خبر: ۹۶۶۱۸
خبرگزاری میزان - موسسات سلامت آمریکا در سال میلادی جاری بیش از 150 میلیون دلار را برای انجام 95 آزمایش بی نتیجه بر روی موش ها هزینه کرده اند. آزمایشات تفننی که به تاثیر مواد مخدر بر حیوانات می پردازد. این در حالی است که سازمان حمایت از حیوانات این کشور اعلام کرده است: این آزمایشات هیچ گونه دستاورد علمی و مزایای آشکاری برای بشر ندارند.
به گزارش سرویس بین الملل  به نقل از پایگاه خبری "راشا تودی"، هزینه های چند صد میلیون دلاری محققان آمریکا که صرف آزمایشات بیهوده و صرفاً مفرح می شود، سبب نگرانی گسترده میان حامیان حقوق حیوانات در سراسر جهان شده است.



بنابر این گزارش، سازمان حمایت از حیوانات آمریکا به تازگی اعلام کرده است که اسناد و مدارک نشان می دهد که بسیاری از آزمایشاتی که بر روی این حیوانات انجام می گیرد، نتایج قابل پیش بینی را در پی داشته است.

این حامی حقوق حیوانات در ادامه نوشت: گاهی نیز دانشمندان آمریکایی عده ای از این حیوانات را تنها به این دلیل که مطابق میل شان رفتار نمی کنند، می کشند.



راشا تودی با بیان این نکته که حیوانات مورد آزمایش شامل خرگوش، موش و میمون هستند، افزود: اشاره به تنها چند مثال نگران کننده می تواند اهمیت این موضوع را نشان دهد:

- تزریق ماده مخدر توهم زای LSD در مغز خرگوش با هدف بررسی تغییرات در تعداد پلک زدن این حیوان 9.6 میلیون دلار هزینه در پی داشت


- پژوهش 6.6 میلیون دلاری با هدف بررسی تاثیرات داروهای روانگردان و کوکائین بر حرکات ناگهانی سر موش ها


- آزمایش 1.1 میلیون دلاری روی میمون های معتاد به متامفتامین برای اینکه مشاهده گردد که این حیوان مواد مخدر را به مواد غذایی ترجیح می دهد یا خیر؟



- تحقیقات "کم هزینه تری" معادل 710 هزار دلار صرف این شد که آیا موش های جدا شده از هم نوعان خود به احتمال بیشتری رو به اعتیاد می آورد؟



"جولیا اور"، سخنگوی سازمان حمایت از حیوانات آمریکا، در گفتگو با پایگاه خبری "راشا تودی" گفت: این آزمایشات بیهوده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. دانشمندان آمریکا به دنبال کشف حقیقتی هستند که هیچ گاه کشف نخواهند کرد؛ همانطور که ما می دانیم، هر معتادی به دلایل خاص عمدتاً شخصی رو به اعتیاد می آورد. بنابراین، پی بردن به اهداف دانشمندان آمریکایی در این آزمایشات مسخره واقعاً مشکل است.



اور در ادامه افزود: این قبیل آزمایشات به گونه سری و دور از چشم جهانیان انجام می شود.

این در حالی است که 95 درصد از این آزمایشات خلاف قانون آمریکا نیستند و اقدامات علنی علیه آن راه به جایی نخواهد برد.



راشا تودی در ادامه افزود: نگرانی های این فعالان حقوق حیوانات در بسیاری از رسانه های جهان بازتاب داشته باشد. جولیا اور امیدوار است به کمک جامعه بین المللی با این خشونت بارز علیه حیوانات مبارزه شود.




ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
0
0
حيوانات هم موجوداتي هستند كه مثل انسانها حق حيات دارند .چرا انسانها انقدر به خود اجازه ميدهند كه حق حيات را از اينها بگيرند. در حقيقت انسانها با اين كارها به خود ضربه مي زنند.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
0
0
الهـــــــــــــــــی بمیرم قیافه هاشونوووووو
بنی
|
-
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
0
0
عزیزم این قوم به زن و بچه بیگناه مردم تو سرتاسر دنیا رحم نمیکنن چه برسه به این زبون بسته ها لعنت الله علی القوم الظالمین
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *