برخورد جدی با بانک‌هایی که نرخ سود 18 درصد را رعایت نمی‌کنند

9:58 - 17 آبان 1394
کد خبر: ۹۵۹۲۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی ضمن تاکید بر رعایت سقف نرخ سود آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار، با هر گونه تخطی از مصوبه مذكور، برخورد خواهد كرد.
به گزارش ، حمید تهرانفر با بیان اینکه اقدام بانك ها مغاير مصوبه شوراي پول و اعتبار نيست، اظهار کرد: در مصوبه ارديبهشت ماه، شورای پول و اعتبارحداكثر نرخ سود سپرده ها را تعيين كرده است و اين تصميم در همان دامنه قرار دارد و بانك مركزي مخصوصا با توجه به روند كاهشي نرخ تورم با آن موافق است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی مکرراً در مواضع خود اعلام کرده است با توجه به روند کاهشی تورم، نرخ سود سپرده ها نیز باید تعدیل و متناسب با نرخ تورم محاسبه شود، لیکن تا کنون این امر محقق نشده است مشکل اصلی در عدم وجود تعادل در نرخ تورم و نرخ سود سپرده ها به چه امری بر می گردد.

تهرانفر گفت: مشكل اصلي بانكها در رقابت هاي غیر حرفه ای است كه منجر به عدم تعادل در بازار پول و افزايش قيمت تمام شده تجهيز منابع مي شود. با توجه به روند كاهشي نرخ تورم انتظار بر اين است كه نرخ سود سپرده ها نيز متناسب با آن كاهش يابد ولي عمدتا به دليل مشكلات ساختاري انباشته شده در نظام بانكي اين اتفاق نيفتاده است ضمن آنکه رقابت هاي غیراصولی نيز به اين عدم تعادل دامن مي زند و بانك ها بايد مؤكدا از آن پرهيز کنند.

معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: بانک مرکزی ضمن تاکید بر رعایت سقف نرخ سود آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار، با هر گونه تخطی از مصوبه مذكور، برخورد خواهد كرد. عملكرد بانكها در گذشته نيز نسبت به مصوبه مذكور مورد توجه بوده و در موارد تخلف برخورد لازم به عمل آمده و چند پرونده نيز در حال حاضر در هيئت انتظامي بانكها در مرحله رسيدگي قرار دارد.




علی سلیمانی
|
-
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
0
0
هیچ برخورد جدی نمیشه دلتون خوشه ها ! مگه همین الان 20 درصد رعایت میشه ؟!!
مردم بیچاره
|
-
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
0
0
شب میخوابین صبح یه جلسه بدون کارشناسی میزارین خودتون میبرینو میدوزین که کار اقتصاد مملکت به اینجا رسیده بدتر از اینم میشه یه وام میگیریم ادمو بیچاره میکنید با هزاردردسر میدین اونم 28درصد سود میکشین روش...
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
0
0
چرا نرخ وام کم نمی شود؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *