روسای جمهور مصر و "روسیه" بر تقویت همکاری های امنیتی تاکید کردند

15:15 - 16 آبان 1394
کد خبر: ۹۵۵۳۱
خبرگزاری میزان - رییس جمهوری مصر و همتای روسی اش در تماسی تلفنی بر ضرورت تقویت همکاری در زمینه امنیت پرواز شرکت های هواپیمایی روسی و از سرگیری پروازها در آینده نزدیک تاکید کردند.
روسای جمهور مصر و به گزارش به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالفتاح السیسی روز جمعه، پس از اعلام خبر لغو پروازهای شرکت های هواپیمایی روسی به مصر که در نتیجه سقوط یک فروند هواپیمای مسافری این کشور در منطقه سینا صورت گرفت، با ولادیمیر پوتین به صورت تلفنی گفت و گو کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری مصر، دو طرف در این تماس تلفنی در زمینه لزوم تقویت همکاری دستگاه های مربوطه در هر دو کشور برای تامین امنیت گردشگران روسی، تشدید تدابیر امنیتی هوایی به منظور از سرگیری پرواز هواپیماهای روسی به مصر به توافق رسیدند.

به گزارش ایرنا، دمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه روز جمعه از تصمیم ولادیمیر پوتین برای توقف تمام پروازهای مسافربری از روسیه به مصر خبر داد.
پسکوف در پایان نشست شورای امنیت روسیه به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین با پیشنهاد رییس کمیته ملی ضدتروریسم برای توقف پروازها به مصر تا روشن شدن علت سقوط هواپیمای مسافربری روسی در این کشور موافقت کرد.

یک فروند هواپیمای ارباس متعلق به یک شرکت هواپیمایی روسی روز شنبه در منطقه صحرای سینای مصر سقوط کرد و همه 224 سرنشین این هواپیما کشته شدند. شاخه گروه تروریستی داعش در مصر مسوولیت سقوط این هواپیما را بر عهده گرفته است؛ مقام های مصری در زمان انتشار این خبر آن را رد کردند اما تحقیقات درباره علت سقوط هواپیمای مذکور تاکنون به نتیجه روشنی نرسیده است. شماری از شرکت های هوایی پروازهای خود را به شرم الشیخ به حالت تعلیق درآورده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مرکز مطبوعاتی دولت مصر در بیانیه ای که از طریق ایمیل به خبرگزاری ها مخابره شد، اعلام کرد که رییس کمیته تحقیق و بررسی علت سانحه هواپیمای روسی در سینا امروز (شنبه) در قاهره نشست مطبوعاتی برگزار می کند. هرچند مصر، متعاقب این خبر طی یادداشتی از احتمال تعویق نشست مذکور خبر داد.
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
 
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *