"پاکستان" مهاجران غیرقانونی خود را از اروپا برمی گرداند

12:24 - 17 آبان 1394
کد خبر: ۹۵۴۹۳
خبرگزاری میزان - مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد پاکستان، که تعداد زیادی از اتباع آن بطور غیرقانونی به کشورهای حوزه اتحادیه اروپا مهاجرت کرده اند، برای بازگرداندن این مهاجران غیرقانونی به کشور خود اعلام آمادگی کرده است.
به گزارش گروه فضای مجازی ، "فدریکا موگرینی" مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که روز گذشته در لوکزامبورگ با "سرتاج عزیز" مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی دیدار کرد، پس از این دیدار در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد که پاکستان متعهد شده است تا در زمینه بازگرداندن مهاجران غیرقانونی خود از اتحادیه اروپا، همکاری کند و آمادگی خود را در این خصوص اعلام کرده است.

تعداد زیادی از اتباع پاکستان، افغانستان، سوریه، افغانستان و عراق به دلیل مشکلات و بحران های امنیتی و اقتصادی که در این کشورها وجود دارد، به اروپا مهاجرت کرده اند.

برخی کشورهای حوزه اتحادیه اروپا که اکنون با مشکلات زیادی به دلیل مهاجرت اتباع کشورهای یاد شده مواجه هستند، از جمله کشورهایی محسوب می شوند که در بروز بحران، ناآارامی و ناامنی در این کشورهای خاورمیانه و آسیایی، نقش مستقیم و غیرمستقیم داشته اند و اکنون خودشان با تبعات فرا منطقه ای این بحران و ناآرامی مواجه شده اند.

براساس آمار ارائه شده از سوی سازمان نظارت بر مرزهای اتحادیه اروپا، از آغاز سال جاری میلادی تا کنون، بیش از 710 هزار مهاجر وارد حوزه اتحادیه اروپا شده است.

بسیاری از کشورهای اروپایی در کنفرانس "مبارزه با قاچاق و مهاجرت غیرقانونی انسان" که روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته در شهر کراچی پاکستان برگزار شد، حضور یافتند.

هدف از برگزاری این اجلاس دو روزه، افزایش همکاری های بین المللی میان کشورهای مبداء، ترانزیت و مقصد قاچاق انسان و مهاجرت های غیرقانونی برای از بین بردن این پدیده، مقابله با چالش ها و تهدیدهای ناشی از این گونه اقدام های غیرقانونی و تقویت میان نهادهای اجرایی از طریق بحث و تبادل نظر و ارائه طرح ها و الگوهای مناسب برای مقابله با این مساله بود.

به دنبال مسایلی که اخیرا در کشورهای اروپایی به دلیل مهاجرت آوارگان کشورهای ناآرام منطقه خاورمیانه و آسیا ایجاد شد، اروپایی ها سخت به دنبال راهی برای کنترل اوضاع هستند.
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *