دشمنان راهی جز خضوع و تواضع در برابر این ملت و نظام ندارند

22:30 - 15 آبان 1394
کد خبر: ۹۵۲۸۴
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه دشمنان راهی جز خضوع و تواضع در برابر این ملت و آرمان‌های نظام ندارند، گفت: نامه شهید همدانی را دو روز بعد از شهادتش خواندم و این شهید من را وام دار حضور در مجمع نورانی پیشکسوتان جهاد و شهادت همدان کرد.
به گزارش گروه سیاسی میزان، پرویز فتاح در بیستمین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت استان همدان ضمن گرامی داشت شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نامه شهید همدانی که هفته قبل از شهادت برای من نوشته بود دو روز پس از شهادتش به دستم رسید و طی تماس‌هایی که داشتیم قرار بود سفری به سوریه داشته باشم که محقق نشد اما شهید ما را وام دار حضور در این مجلس نورانی کرد.

وی عنوان کرد: در باغ شهادت همچنان به روی مشتاقان آن باز است ولی باید به تکلیف خود پایبند بوده و از راه خود منحرف نشد.

فتاح بیان کرد: معنی مکتب شهادت، کربلا است و قبل از کربلا شهادت این مفهوم را نداشت، ضمن اینکه سالار شهیدان بانی این راه و مکتب شد.

وی با بیان اینکه برخی از ما انسان‌ها به اشتباه فکر می‌کنیم شهدا از بین ما رفته‌اند، گفت: این در حالی است که در قرآن ذکر شده شهدا زنده‌اند و بنابراین شهید بعد از شهادتش تازه راه زندگانی را یافته و سرلشگر شهید همدانی نیز زنده‌تر از قبل در دل و جان‌ها وجود دارد و اثرات بسیاری در مردم همدان و جامعه ایران بر جای گذاشته است.

فتاح با بیان اینکه شهید نماد پیروزی است، افزود: شهدا وجه خدایی پیدا می‌کنند و حاصل این مکتب بقای نظام و امنیت کشور است که سبب آزادی عراق، سوریه و لبنان شد؛ ضمن اینکه کار دشمن در سوریه و لبنان و غیره تمام است و این وعده خداوند است.

رئیس کمیته امداد کشور عنوان کرد: امنیت کنونی کشور ایران در صورتی برقرار است که منطقه در حال نزاع و جنگ و خون است و از سوی دیگر این مکتب سبب شده تا هم‌وطنان ما در بازسازی کربلا، نجف و سامرا داوطلبانه و فعال حضور یابند.

فتاح با اشاره به اینکه افرادی که شهید می‌شوند، وجه خدایی پیدا می‌کنند، گفت: هیچ تفاوتی در زمان و مکان برای شهدا وجود ندارد و همه این افراد در یک راه و برای رضای خداوند گام برداشتند.

وی افزود: دل همه ما از فاجعه منا گرفته‌شده بود که شهید همدانی روحیه جدیدی را به جامعه تزریق و دگرگونی بزرگی را در افراد ایجاد کرد زیرا زمانی که شهید می‌آید همه معنویات در جامعه ظهور و بروز پیدا می‌کند.

فتاح با اشاره به اینکه مکتب شهادت و راه ایثار باز است، اظهار داشت: البته ممکن است افراد سست عنصر و سست ایمان در این مسیر از حرکت بایستند ولی دلباختگان و حبیبان انقلاب در این راه بدون در نظر گرفتن سن و سال در تلاش‌اند.

وی تصریح کرد: حاصل و نتیجه این مکتب وحدت ملی است که همه افراد باید در این مکتب یک سخن آن هم سخن رهبری را با گوش جان بپذیرند و از ایشان پیروی کند و رد این راستا نیز ممکن است برخی از این راه پیروی نکنند که آن مشکلات جامعه را تشکیل می‌دهد.

فتاح با تأکید بر اینکه دشمنان راهی جز خضوع و تواضع در برابر این ملت و آرمان‌های نظام ندارند، اظهار داشت: امیدواریم به فضل خداوند در آینده نزدیک ظهور این مکتب در اربعین نمایان شود و نمایش قدرت یاران اباعبدالله را می‌بینیم.

وی گفت: کاری که سپاهیان ایران در دفاع از دهوک، کرکوک و اربیل و غیره داشتند موجب تقویت روحیه کردها و تعصب آنها بر ایران و ایرانیان شد.

فتاح عنوان کرد: باید از اخلاق شهدا تأسی داشته باشیم چرا که اخلاق و روحیه ولایت مداری شهید همدانی سبب شد تا جمعیت بی‌نظیر مردم همدان برای تشییع ایشان حاضر شوند.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه راه امداد و راه شهادت یکی است، گفت: خواستگاه اکثر شهدا همین جامعه کم برخورداری بود که وقتی برای کمک به آنها می‌رویم فقط طلب سفر کربلا دارند و فقر و نداری موجب نشد تا از حمایت نظام دست بردارند و مدافع نظام هستند.

فتاح افزود: این در صورتی است که کسانی که در این نظام مبالغ زیادی خوردند، بردند و چپاول کردند و ثروتی بر هم زدند اکنون در مورد نظام چه اظهاراتی دارند و آیا این افراد مدافع نظام هستند.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) در سال 57 کمیته امداد را راه‌اندازی کرد و حکمت متعالی امام خمینی بر این بود تا به افراد نیازمند و خانواده‌های فقیر کمک کنید.

فتاح تصریح کرد: حضرت علی (ع) به‌عنوان خلیفه، شبانگاه به مردم فقیر کمک می‌کرد و یتیم نواز بود و تمام عالم به خاطر مددکاری حضرت مرید امام ما هستند.

رئیس کمیته امداد کشور اظهار داشت: حفظ ایمان، تبعیت از رهبر، آمادگی ادامه راه، هوشمندی، تیزبینی و بصیرت افزایی از وظایف اساسی هر یک از مردم مؤمن و ولایت مدار است، ضمن اینکه مأیوسی دشمن به عمل ما بستگی دارد که در این راه نباید تردیدی به خود راه دهیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *