بانوی "افغانستانی" جایزه جهانی نوآوری در آموزش و پرورش را کسب کرد

23:01 - 14 آبان 1394
کد خبر: ۹۵۱۰۰
خبرگزاری میزان - "سکینه یعقوبی"جایزه جهانی نوآوری در آموزش و پرورش را که در مرکز کنوانسیون ملی قطر برگزار شد، دریافت کرد.
بانوی به گزارش «سکینه یعقوبی» 65 ساله، به پاس فعالیت مداوم خود طی 2 دهه گذشته برای بازسازی چشم‌انداز آموزش افغانستان که در اثر جنگ تخریب شده، جایزه جهانی نوآوری در آموزش و پرورش را دریافت کرد.
 
دویچه‌وله نوشت: این جایزه توسط بنیاد قطر برای آموزش و پرورش، علوم و توسعه جامعه (QF) توسط «بنت ناصر» رئیس این بنیاد به یعقوبی اهدا شد.
 
بنابراین گزارش، وی طی 2 دهه گذشته به ایجاد مدارس در اردوگاه‌های پناهندگان که اغلب در معرض خطر قرار داشته‌اند، مبادرت کرده و به ارائه یک سیستم یکپارچه در زمینه آموزش و بهداشت عمومی پرداخته است.
 
گزارش‌های منتشره تصریح می‌کنند که بخش مهمی از خدمات یعقوبی در زمینه آموزش به دختران و زنان اهل افغانستان متمرکز شده است.
 
بانوی افغانستانی در رابطه با کسب این جایزه 500 هزار دلاری، گفت: من به دلیل دریافت جایزه نوآوری در آموزش و پرورش احساس افتخار می‌کنم و این لحظه بزرگی برای افغانستان محسوب می‌شود و اکنون کشور ما در اوج است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: مردم افغانستان در رنج هستند، تحت ستم قرار دارند و فقر و ناامیدی بر آنها چیره شده و تمامی این شرایط بسیار نگران کننده است.
 
یعقوبی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود در افغانستان، آموزش و پرورش می‌تواند در ایجاد امید و تشویق جوانان به حرکت به جلو موثر باشد.
 
 سکینه یعقوبی بنیانگذار و مدیر اجرایی موسسه آموزشی افغانستان (AIL)، است که کار خود را در اوایل دهه 90 در اردوگاه‌های پناهندگان افغانستانی مقیم پاکستان آغاز کرد.
 
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *