رژیم قذافی مسئول ربوده شدن "امام موسی صدر" است

10:24 - 12 آبان 1394
کد خبر: ۹۴۳۲۷
خبرگزاری میزان-دادستان کل ایتالیا رای نهایی خود را در خصوص پرونده امام موسی صدر و دو تن از دوستانش صادر و از رژیم قذافی به عنوان مسئول ربوده شدن این افراد یاد کرد.
دادستان کل ایتالیا: رژیم قذافی مسئول ربوده شدن به گزارش سرویس بین الملل ؛پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره نوشت: دادستان کل ایتالیا پس از گذشت 37 سال از ناپدید شدن موسس جنبش امل لبنان، رژیم سابق لیبی را به دست داشتن در ربودن "امام موسی صدر" متهم و هر گونه ارتباط ایتالیا با این موضوع را رد کرد.

الجزیره می نویسد: دادستان کل ایتالیا با تبرئه رم در جریان ربوده شدن "امام موسی صدر" پرونده مرتبط با این موضوع را بست و اتهامات را متوجه "معمر قذافی" رئیس سابق لیبی کرد.

این حکم پس از آن صادر شد که دستگاه قضایی ایتالیا طی سالیان گذشته از رمزگشایی پرونده ناپدید شدن "امام موسی صدر" در زمان رژیم سابق لیبی که مقام های آن مدعی شده بودند وی در سال 1978 در شهر رم ربوده شده، سرباز زده بود.

براساس رای نهایی "تیتسیانا قوقولوتو" دادستان کل ایتالیا که الجزیره به آن دست یافته، تحقیقان نشان می دهد که "امام موسی صدر، محمد یعقوب و عباس بدرالدین روز 31 آگوست سال 1978 به فرودگاه رم نرسیده اند و عملیات ربایش آنها در لیبی صورت گرفته است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *