رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی تئوری‌های پسا استعمار در «رادیکال جیوگی»

15:48 - 11 آبان 1394
کد خبر: ۹۴۱۱۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان - «رادیکال جیوگی» امشب، دوشنبه 11 آبان در ادامه بحث «وطن و وطن‌پرستی» تئوری‌های پسا استعمار را بررسی می‌کند.
به گزارش، مستند ترکیبی «جیوگی» دوشنبه‌ها با عنوان «رادیکال جیوگی» به تحلیل، تفسیر و نقد برنامه‌های دو روز گذشته خود پرداخته و با کمک آیتم‌های متنوع  این نقد و ارزیابی را تکمیل خواهد کرد.
 
این برنامه امشب با پخش مستندی درباره «فرانتس فانون» به تأثیر این جامعه‌شناس فرانسوی بر دکتر علی شریعتی و همچنین گفتمان انقلاب اسلامی می‌پردازد.
 
«رادیکال جیوگی» با پخش مستندی کوتاه به اندیشه‌ها و نظرات «ادوارد سعید» متفکر و نویسنده کتاب شرق‌شناسی پرداخته و تأثیر اندیشه‌های این فیلسوف فلسطینی  بر علوم انسانی در ایران  را بررسی می‌کند.
 
مستند ترکیبی «جیوگی» به تهیه‌کنندگی مهدی بهادران که در گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو تولید می‌شود، هر هفته به تحلیل رویدادهای فرهنگی و اجتماعی که خاصیت استعاری دارند، می‌پردازد و قرار است مخاطبان خود را از اقشار مختلف مردم به گفتگو با یکدیگر ترغیب کند.
 
این برنامه شنبه تا دوشنبه هر هفته از ساعت ۲۱  با اجرای میلاد دخانچی روی آنتن شبکه دو می‌رود و بازپخش آن روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت ۱۴:۳۰ خواهد بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *