رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وکیل بازوی قاضی در کشف حقیقت است

1:15 - 11 آبان 1394
کد خبر: ۹۳۷۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- حبیبی گفت: وکلا بازوی دستگاه قضایی در کشف حقیقت و اجرای عدالت هستند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزد در دیدار با تعدادی از وکلای یزد بیان کرد: حضور یک وکیل خبره و متعهد در پرونده قضایی موجب اتقان آراء و اجرای عدالت و اخذ تصمیمات بهتر قضایی می شود.

وی افزود: در استان یزد خلاء وجود یک کانون مستقل برای وکلا برای رسیدگی به امور صنفی این قشر شریف و همچنین صیانت از شأن و اعتبار آنان به چشم می خورد که جلساتی نیز تاکنون در چندین نوبت با اعضای جامعه وکلا یزد اعم از وکلای با سابقه و جوان برگزار و به حمدا.. امروز شاهد به نتیجه رسیدن تبادل نظر ها و تشکیل هیئت نظارت به انتخابات هستیم.

وی صیانت از حیثیت و اعتبار وکلا را منوط به وجود یک کانون وکلای مستقل و کارامد در استان دانست و گفت: دادسرای انتظامی وکلا موجب صیانت از حیثیت و اعتبار این قشر شریف است و با رصد دقیق تخلفات و پیگیری مسائل پیرامون وکلا ، مانع از این خواهد شد که وجود چند نفر معدود که با زیر پا نهادن سوگند خود به اعتبار یک جمعیت خوب و معتبر و پاک که اجرای عدالت و کشف حقیقیت را سرلوحه خود دارند ضربه بزنند.

حبیبی به نامه رسیده از سوی وزیر دادگستری نیز اشاره کرد و اظهار داشت : حسب این مرقومه تشکیل اولیه هیئت نظارت جهت برگزاری انتخابات کانون و کلا به اینجانب واگذار گردیده و این جلسه نیز جهت مشورت و انتخاب اعضای اولیه هیئت نظارت است و تصمیم هم بر این است که از همین ابتدا با انتخاب اعضاء هیئت نظارت از وکلا امور اجرایی توسط خود آنها انجام شود .

وی ابراز امیدواری کرد: کانون مرکز نیز با حمایت جدی مادی و معنوی زمینه تشکیل کانون مستقل برای استان دارالعباده و دارالعلم یزد را فراهم نمایند.

شایان ذکر است در این جلسه حسین محمدنبی و عباس کریمی از کانون مرکز حضور داشتند و حمایت خود را از تشکیل کانون مستقل در استان اعلام کردند و محمد یعقوبی ، عباس کریمی ، محمدحسین سلیمیان ، امیرحسین کاظمی و سیدابوالفضل شهاب رضوی به عنوان اعضای اصلی هیئت نظارت انتخابات وکلا و سیدمحسن منتظری و رامین رحمت زاده به عنوان عضو علی البدل این هیئت با نظر اعضاء نیز انتخاب شدند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *