مصرف بیش از 75 میلیون عدد آمپول دگزامتازون در سال 92

1:25 - 11 آبان 1394
کد خبر: ۹۳۶۸۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان - مسئول کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو سازمان غذا و دارو گفت: تا 15 آبان ماه سالجاری کنفرانس بین المللی " کیفیت، ایمنی،تجویز و مصرف منطقی دارو " به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار خواهد شد.
به گزارش گروه اجتماعی میزان، فاطمه سلیمانی، مسئول کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو سازمان غذا و دارو گفت: 13 تا 15 آبان ماه سالجاری کنفرانس بین المللی " کیفیت، ایمنی،تجویز و مصرف منطقی دارو " به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار خواهد شد.

وی گفت: این کنفرانس بین المللی با حضور معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو به عنوان مهمترین سیاست گذار حوزه دارو و متخصصان این حوزه برگزار خواهد شد.

سلیمانی اظهار کرد: گروه هدف این سمینار با توجه به اینکه کنفرانس بین المللی می باشد، پزشکی است و موضوعات مرتبط با دارو از منظر تجویز و مصرف منطقی دارو و نکات تاثیر گزار آن از دیدگاه کیفیت و ایمنی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مسئول کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به نقش و اهمیت سازمان های بیمه گر در این خصوص، دو سازمان بیمه گر از جمله تامین اجتماعی و بیمه سلامت در این کنفرانس حضور دارند.

سلیمانی نقش بیمه‌ها را در این خصوص گفت: به دلیل ارتباط مالی که بین داروخانه و پزشک و بیمه می باشد می توانند به عنوان یک بازوی اجرایی در تجویز و مصرف منطقی دارو کمک کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه بیمه ها ساختار مبتنی بر اقتصاد دارند اظهار کرد: در موضوع تجویز مصرف منطقی دارو، سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هم از منظر اقتصادی.

مسئول کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو سازمان غذا و دارو افزود: طبیعتا اگر معیارها و شاخص های تجویز مصرف منطقی دارو و اصول اولیه رعایت شود کمک می‌کند به اینکه عوارض و لطمات مرتبط به سلامتی کاهش پیدا می کند و هم به نتیجه این موضوع بار مالی کمتر می شود.

سلیمانی در خاتمه گفت: بیش از 75 میلیون عدد آمپول دگزامتازون در کشور در سال 92 مصرف شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *