هرمزگان؛ از استان‌های ناامن در بحث امنیت غذایی دانش‌آموزان

20:10 - 10 آبان 1394
کد خبر: ۹۳۶۰۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: طی سفری که به استان هرمزگان داریم به طور جدی به بحث بازماندگان از تحصیل توجه خواهیم کرد و از تمامی ظرفیت ها برای کاهش تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل استفاده می‌کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ، نشست شورای آموزش و پرورش امروز با حضور واعظ مهدوی، معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مهندس دیمه‌ور، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، دریانورد معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری هرمزگان، مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان و مسوولان اجرایی شهرستان رودان، در این شهرستان برگزار شد.

محمد رضا واعظ مهدوی معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشورطی سخنانی اظهار کرد: همه ما باید با احساس مسئولیت کارها را انجام دهیم و به استان‌های محروم کشور توجه ویژه و جدی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: استان هرمزگان در بحث دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل جزو سه استان اول کشور است و باید تلاش کنیم که تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در این استان کاهش یابد.

معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به اینکه مردودی دانش آموزان دوره ابتدایی برای ما فاجعه خواهد بود گفت: باید تمام تلاش خود را به کار گیریم که در پایه اول مردودی و یا بازمانده از تحصیل نداشته باشیم و کیفیت و امکانات را افزایش دهیم تا تمامی فرزندان این مملکت بتوانند درس بخوانند و برای آینده کشور تاثیرگذار باشند.

واعظ مهدوی با اشاره به بحث سوءتغذیه دانش‌آموزان در هرمزگان افزود: استان هرمزگان در بحث امنیت غذایی و سوءتغذیه از استانهای نا‌امن کشور است و شهرستان‌های این استان از نظر امنیت غذایی شاخص‌های پایینی دارند.

وی تصریح کرد: باید به شاخص های برتر کشورهای توسعه یافته در بحث امنیت غذایی برسیم و در کشور ما دانش‌آموزان با کاهش قد و کوتاه قدی، بیماری‌های غذایی و گوارشی و سوءتغذیه مواجه نشوند.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دوره جوانی را دوره مهم و تاثیرگذاری در زندگی افراد جامعه عنوان کرد و گفت: دوره جوانی و نوجوانی دوره رشد و شکل گیری شخصیت دانش آموزان است و باید شرایطی مهیا شود تا دانش آموزان با روحیه مناسب و بالا شخصیت خود را به خوبی شکل دهند.

واعظ مهدوی افزود: اگر روحیه نشاط و شادابی در بین دانش آموزان ایجاد شود نسل آینده کشور را بیمه خواهیم کرد و انسان هایی با اعتماد به نفس بالا و آینده نگر را تربیت می‌کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودان نیز در این نشست به مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش شهرستان رودان اشاره کرد و گفت: وجود مدارس تخریبی و با قدمت بالا، کمبود وسایل سرمایشی، کمبود ولتاژ برق در مدارس و کمبود منابع مالی از جمله مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش شهرستان رودان است.

احمد رحیمی پور افزود: در شهرستان رودان 18 مدرسه با قدمت بالای 35 سال وجود دارد که نیاز به نوسازی و بازسازی این مدارس است.

وی تصریح کرد: در بحث منابع مالی نیز با مشکلات زیادی رو به رو هستیم و آموزش‌و‌پرورش شهرستان تاکنون بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال بدهی دارد که توان پرداخت آن را ندارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودان به تعداد مدارس دوره ابتدایی شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: در شهرستان رودان تعداد 106 مدرسه ابتدایی، 4 مدرسه استثنایی، 5 مدرسه هیئت امنایی، 2 مدرسه شاهد و یک مدرسه خاص و قرآنی و همچنین 29 مدرسه چند پایه وجود دارد.

رحیمی پور افزود: در مجموع تعداد 11 هزار دانش آموز دوره ابتدایی در 527 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به دان‌ آموزان بازمانده از تحصیل در شهرستان رودان تصریح کرد: در شهرستان رودان تعداد 135 نفر از دانش‌آموزان به دلایل مختلفی ترک تحصیل کرده‌اند که با تلاش و پیگیری 75 نفر از آنها در بخش‌ها و روستاها به مدارس بازگشتند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودان خاطرنشان کرد: به دلیل مهاجرپذیر بودن و یا مهاجرت فصلی تعداد دانش‌آموزان در برخی مناطق شهرستان کاهش می‌یابد و یا از شهرستانهای مجاور به شهرستان رودان مراجعه می‌کنند و پس از یک سال به شهر خود باز می‌گردند و این امر تعداد دانش‌آموزان را کاهش می‌دهد.

گفتنی است در این نشست مدیران مدارس ابتدایی مشکلات خود را با واعظ مهدوی معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و مهندس دیمه‌ور، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مطرح کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *