رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توفیق خدمت در نظام جمهوری اسلامی، کمتر از مجاهدت‌های صدر اسلام نیست

20:30 - 09 آبان 1394
کد خبر: ۹۳۳۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - جمشیدی گفت: توفیق خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی موهبتی است که نصیب کمتر کسی می شود و این توفیق کمتر از مجاهدت های صدر اسلامی نیست.
توفیق خدمت در نظام جمهوری اسلامی، کمتر از مجاهدت‌های صدر اسلام نیستبه گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، دکتر علیرضا جمشیدی در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل تعزیرات حکومتی کرمانشاه بیان کرد: توفیق خدمت در مجموعه ای که متولی احقاق حق و عدالت است، بسیار حائز اهمیت بوده و این مهم موهبت الهی است.

وی گفت: اهمیت خدمت در نهادهایی که متولی احقاق حق و عدالت هستند به حدی است که در مبانی فقهی برای چنین مناصبی شرایط، آداب و ملاحظات گوناگونی نظیر عدالت در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر دادگستری با اشاره به ضرورت تفکیک میان تخلف و جرم در نظام دادرسی تصریح کرد: در نظام دادرسی یک مقوله ای به نام جرم به معنای امری که قانونگذار برای آن مجازات تعیین کرده است؛ وجود دارد و یک مجموعه ای از امور که به عنوان تخلف مورد رسیدگی قرار می گیرند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان نمونه هایی از تخلفات که بر اساس قوانین موضوعه برای آنها جرم یا تخلف در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: مسائلی هستند که مستقیما با جان، مال و آبروی مردم و شهروندان سر و کار دارند و همین امر ضرورت تفکیک تخلف و جرم را حائز اهمیت تر می کند.

جمشیدی افزود: باید مرز میان جرم و تخلف به صورت روشن و واضح تبیین و تعریف شود و متولی هر کدام در قانون مشخص گردد و در این شرایط است که تکلیف قوه قضاییه و دولت در حوزه های مورد رسیدگی خود کاملا مشخص می شود.

وی با اشاره به برخی اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی برای تفکیک جرم و تخلف اظهار داشت: اینکه دولت یک لایحه می دهد که یک امری تخلف است یا جرم، امری کاملا اشتباه است طوری که گاهی مسائلی هستند که مصداق تخلف می باشند و از این رو نباید برای آنها عناوین مجرمانه اطلاق کرد.

گفتنی است، دکتر علیرضا جمشیدی معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با صدور حکمی داریوش جودکی را به عنوان رئیس شعبه اول بدوی و مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه منصوب  و از زحمات و تلاش های ایرج عزیزی مدیرکل پیشین تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه قدردانی کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *