مرگ ۲۵ کودک یمنی در «استان اب» به دلیل کمبود کپسول اکسیژن

13:16 - 09 آبان 1394
کد خبر: ۹۳۲۳۵
خبرگزاری میزان - ۲۵ کودک نیازمند به اکسیژن و ۵۰ بیمار دچار نارسایی کلیه در «بیمارستان انقلاب» «استان اب» یمن به دلیل محاصره و حملات شدید رژیم سعودی جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از  جبهه جهانی مستضعفین، ۲۵ کودک مجروح و بیمار یمنی در «استان اب» به دلیل کمبود کپسول اکسیژن در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری "سبأ" به نقل از دکتر "محمد المجاهد" رئیس شورای «بیمارستان انقلاب» «استان اب» نوشت: تاکنون ۲۵ کودک یمنی نیازمند اکسیژن به دلیل کمبود این کپسول‌ها جان خود را از دست داده‌اند؛۵۰ بیمار نارسایی کلیه نیز در اثر کمبود دستگاه‌های دیالیز و داروهای لازم از آغاز حملات رژیم سعودی در این بیمارستان جان باخته‌اند.

وی هشدار داد: محلول‌های همودیالیز که برای بیماران کلیوی استفاده می‌شود، طی دو روز آینده به طور کامل تمام خواهد شد و جان ۵۰۰ بیمار دیالیزی در این بیمارستان به خطر می‌افتد.

محمد المجاهد از فعالان و سازمان‌های حقوقی جهانی درخواست کرد تا برای توقف محاصره و تجاوز سعودی‌ها به یمن دست به اقدام عملی بزنند.

گفتنی است بیمارستان‌های این استان به دلیل خسارت‌های ناشی از بمباران‌های عربستان و هم‌پیمانانش گنجایش پذیرش مجروحان و بیماران جدید را ندارند و بسیاری از مجروحان به دلیل نبود امکانات درمانی جان خود را از دست داده یا در معرض مرگ قرار دارند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *