ایران از پُر بازده‌ترین کشورها در تولید داروهای تحت لیسانس جهان

0:10 - 09 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۹۰۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- مدیرعامل شرکت دارویی آستلاس در خاورمیانه گفت:‌ ایران از پُر بازده‌ترین کشورها در زمینه تولید داروهای تحت لیسانس است، همچنین معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو از کاهش 50 درصدی ارزی‌بری دارو با تولید داروهای خاص کلیه و کبد در کشور خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی میزان، مارکوس وبر مدیر عامل شرکت دارویی آستلاس در خاورمیانه، آفریقای شمالی و کشورهای جنوب صحرای آفریقا، با بیان اینکه شرکت آستلاس به طور مشخص10 سال است که در ایران فعالیت می‌کند، گفت: پروژه‌های تولید تحت لیسانس شرکت دارویی آستلاس در کشورهای حوزه خلیج فارس، اردن و الجزایر نیز برقرار است اما ایران یکی از پُر بازده‌ترین کشورها در زمینه تولید داروهای تحت لیسانس است.

مارکوس وبر افزود: در حال حاضر سه محصول را در ایران تولید می‌کنیم که در مراحل مختلفی قرار دارند. مراحل بسته بندی اولیه و ثانویه دو محصول در ایران آغاز شده است و برنامه داریم که به سمت تولید کامل آنها طی یک الی دو سال آینده برویم. یک محصول پیوند کلیه ما با عنوان "پروگراف" نیز که 90 درصد بیماران پیوند کلیه و 100 درصد بیماران پیوند کبد است، همچنین در کشورهایی که توان تامین این دارو را دارند از آن استفاده می‌کنند که در مرحله بسته بندی ثانویه است.

مدیر عامل شرکت دارویی آستلاس در خاورمیانه، آفریقای شمالی و کشورهای جنوب صحرای آفریقا افزود: این سه محصول ثبت شده است و تایید وزارت بهداشت ایران را دارند و در بازار نیز موجود هستند.

در ادامه این مراسم سید جلیل حسینی، رئیس انجمن اورولوژی آسیا، با بیان اینکه انجمن اورولوژی ایران 6 سال است که راه اندازی شده است، درباره وضعیت سرطان پروستات در آسیا و ایران عنوان کرد: در سالهای اخیر شیوع سرطان پروستات در حال افزایش است و به طور کلی این سرطان، دومین سرطان شایع در بین آقایان است.

وی با بیان اینکه شیوع این سرطان در آسیا 4.5 تا 10.5 درصد بوده است، افزود: سرطان پروستات در غرب آسیا به عنوان دومین سرطان و در جنوب غربی آسیا به عنوان هشتمین سرطان شناخته می‌شود. شیوع این سرطان در کشورهای آسیایی و ایران بین 10 تا 12 درصد است.

همچنین اکبر عبدالهی اصل معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو نیز در حاشیه مراسم رونمایی از سه قلم داروی پیوند بیماران کلیه و کبد شرکت چند ملیتی «آستلاس»، اظهار کرد: مشارکت شرکت‌های چند ملیتی با شرکت‌های دارویی ایرانی، باعث انتقال دانش فنی تولید دارو به کشور می‌شود.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اهمیت تبادل دانش فنی در تولید داروهای خاص، خاطرنشان کرد: ورود و تولید داروهای خاص کلیه و کبد در کشور، باعث کاهش 50 درصدی ارزی‌بری دارویی می‌شود.

 در این راستا برای مشارکت یک شرکت دارویی ایرانی با شرکت بین المللی "آستلاس" تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *