امروز ایران یک قدرت به‌تمام‌معنا در منطقه است/ فتنه گران از نجابت ما سوءاستفاده نکنند

21:40 - 08 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۸۱۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان-معاون هماهنگ‌کننده و جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: امروز ایران یک قدرت به‌تمام‌معنا در منطقه است و به‌جایی رسیده‌ایم که دشمن صراحتاً اعلام کرده اگر به ایرانی حمله‌ای صورت گیرد خود نمی‌تواند تحلیل کند چه اتفاقی خواهد افتاد.
به گزارش گروه سیاسی میزان، سردار سالار آبنوش  در پنجمین یادواره شهدای مخابرات و بی‌سیمچی استان همدان که در مسجد دانشگاه بوعلی همدان برگزار شد، بابیان اینکه در این مجلس مهمان شهدای مخابرات هستیم، اظهار داشت: نقش مخابرات در موضوعات نظامی و دفاعی همچون نقش سلسله اعصاب در بدن حیاتی و ضروری است.

وی با اشاره به نقش حساس بی‌سیمچی‌ها در عملیات والفجر ۲ به‌عنوان نمونه‌ای از وظیفه و مسئولیت این رسته، گفت: در این عملیات با ابتکار برادران بی‌سیمچی که تا انتهای عملیات بیسیم های خود را خاموش کردند توان دشمن تحلیل رفت و رزمندگان توانستند تمام سنگرها را فتح کنند و این هماهنگی و ابتکار بی‌سیمچی‌ها در تاریخ ثبت شد.

معاون هماهنگ‌کننده و جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء با عنوان این مطلب که زمانی جنگ بر کشور تحمیل شد ایران ازلحاظ دفاعی کشوری قوی نبود، اضافه کرد: هیچ‌وقت ادعا نکردیم که ایران در آن دوران قوی بوده و این حقیقت است که شرایط خوبی نداشتیم و ازآنجاکه هدف جنگ، سلب اراده از جامعه به پا خواسته در کشور بود، دشمن با اهداف تعریف‌شده‌ای جلوآمده بود.

سردار آبنوش ادامه داد: بااین‌وجود ایران به‌نظام سلطه نه گفت و یکه و تنها با علمداری موسی زمان امام خمینی(ره) در مقابل دشمن ایستادگی کرد.


جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء با تأکید بر اینکه مسلم است دشمن می‌خواهد این صدای آزادگی را خفه کند و از دشمن گلایه نداریم، افزود: اما آن روزها عوامل دشمن، واداده‌ها و انسان‌های منورالفکر که ادعای تمدن داشتند شروع به دمیدن ناامیدی به جامعه کردند که مگر می‌شود در مقابل دشمن ایستاد.

سردار آبنوش با بیان اینکه بازرگان به‌طور رسمی اعلام کرد که این جنگ همچون رویارویی بره‌آهویی با پلنگ است و نتیجه آن این است که بره‌آهو لقمه چربی برای پلنگ خواهد شد، ادامه داد: پیروان این تفکر نیز در سراسر کشور ندای او را شنیدند و زمزمه کردند.

وی در ادامه به سختی‌های دوران جنگ و اینکه بنی‌صدر مانع دادن مهمات به رزمندگان شد و آن‌ها با چه دلاوری‌هایی از کشور دفاع کردند اشاره کرد و گفت: بااین‌وجود، نظام سلطه در عین تلخی و ناکامی‌اش مجبور شد به‌طور رسمی اعلام کرد که پیروز این واقعه تحمیلی ایران اسلامی است و بره‌آهو به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی پیروز شد و دشمن همچنان در حیرت به سر می‌برد.

جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء بابیان اینکه ما خدا، اهل‌بیت(ع) و اشک بر امام حسین(ع) همراهمان بود، ادامه داد: منتها آقایانی که چشمشان به دهان کدخدا بود این را نمی‌فهمیدند و امروز نیز این را نمی‌فهمند.

سردار آبنوش با اشاره به تبادل آزادگان پس از جنگ، افزود: طبق مستندات در تبادل اسرا با عراق از ۲۱ کشور دنیا اسیر تبادل کردیم و اینکه دشمن از جنگ جهانی اول و دوم می‌گوید سخن دروغ است، چراکه در این جنگ‌ها تنها چند کشور متحد و یا متفق حضور داشتند. یک‌بار جنگ جهانی شده و آن‌هم هشت سال جنگ تحمیلی بود که ایران در مقابل همه کفر ایستاد.


وی بابیان اینکه اقدامات داعش و النصره برای ما جدید نیست و دشمن شدیدترین شکنجه‌ها را در دوران جنگ برای شهادت رزمندگان ایران انجام داد، اضافه کرد: تروریست‌های امروز فرزند همان دموکرات‌ها و لیبرالیسم‌ها هستند که خود نیز دیدند ما جا نمی‌زنیم بلکه برافروخته‌تر می‌شویم و جمعیت داوطلب ما چند برابر شد.

معاون هماهنگ‌کننده و جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء با تأکید بر اینکه اعتقاد به امام حسین (ع) ایران را در دفاع مقدس پیروز کرد، گفت: در عین ناباوری دنیا و نیز عوامل نظام سلطه در داخل، ایران پیروز میدان بود و پس از جنگ نیز زمانی که برگزاری یادواره‌ها و بزرگداشت‌های شهدا آغاز شد همان عوامل تفکر لیبرالی و فرزندان بازرگان در داخل کشور همچون مهاجرانی که وزیر ارشاد آن زمان بود همان‌گونه که در دوران جنگ می‌گفتند مقاومت نکنید در آن زمان گفتند که این یادواره‌ها باعث برافروخته شدن کینه می‌شود.

سردار آبنوش با تأکید بر اینکه اگر مسلح به سلاح بصیرت نباشیم منافقان اعتقادات و باورهای ما را سست می‌کنند، اضافه کرد: این یادواره‌ها مهارنشدنی بوده چراکه خودجوش و از درون مردم است و همان تفکر دشمن در داخل امروز می‌گوید شهدای دفاع مقدس شهدای وطن بودند اما شهدای مقاومت این‌گونه نیستند.

وی با اشاره به ظرافت این توطئه‌ها و نفاق‌افکنی‌ها گفت: هرچند که خاک وطن بسیار مقدس است آن‌چنان‌که وطن در دین مبنای کامل بودن نماز است، اما از آن بالاتر کلمةالله است.

معاون هماهنگ‌کننده و جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء خطاب به منافقان در داخل کشور گفت: برای ما وطن وطن نکنید که شما خود خائنان به وطن هستید و در فتنه آمریکایی- انگلیسی- صهیونیستی سال ۸۸ که شهید سردار همدانی از علمدارانی بود که پوزه دشمن را به خاک مالید، در فتح یکی از ساختمان های عوامل فتنه دستوراتی که به‌طور مستقیم از انگلیس دریافت می‌شد رؤیت شد.


سردار آبنوش با افزودن این مطلب که هنوز خیلی از مطالب آن روزها گفته نشده و پرده‌ها کنار نرفته، اضافه کرد: فتنه گران از نجابت ما سوءاستفاده نکنند، چراکه از کشوری همچون انگلیس فرمان می‌گرفتند و چطور است که باز ادعای ایرانی و اسلامی بودن دارند.

وی با تأکید بر اینکه بصیرت باید همچون یک سلاح همواره برتن ما پوشیده باشد، ادامه داد: خائنین به وطن در دوران جنگ شعار ایران سر می‌دادند و امروز هم با اسم وطن آمده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده و جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء به این نکته که شهدای وطن و شهدای مقاومت همه در راه کلمةالله قدم برداشتند، اشاره و عنوان کرد: امروز ما پنجه در پنجه نظام سلطه‌ایم و تمام دنیا دید که تمام کفر یک‌طرف و نظام اسلامی ایران در یک‌طرف دیگر است و حتی در موضوع مذاکره و برجام هم همه نگاه‌ها به ولایت‌فقیه است و این امر نشان از این دارد که حتی سرنوشت منطقه نیز به اراده مقام ولایت بستگی دارد.

سردار آبنوش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری با این مضمون که هر کشوری که قدرت ایستادگی نداشته باشد زور می‌شنود، گفت: رهبری فرموده‌اند که مذاکره و گفتگو منطق ماست ولی باید باقدرت باشد، چراکه اگر قدرت نداشته باشیم طرف دیگر مقید به هیچ اصولی نیست همان‌گونه که می‌بینیم دشمن در دنیا چگونه کودک کشی می‌کند و بلندتر از همیشه سخن از دموکراسی و حقوق بشر سر می‌دهد.

وی با افزودن این نکته که برای قدرتمند بودن و سیلی نخوردن از دشمن سه مؤلفه حائز اهمیت است، گفت: داشتن قدرت دفاعی و امنیتی، علم و فناوری و داشتن اقتصاد قوی مهم‌ترین مؤلفه‌ها است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با اشاره به هر یک از این مؤلفه‌ها ادامه داد: کشوری که امنیت آن درگرو تصمیمات کدخدا باشد هیچ رشد و توسعه‌ای در آن معنا ندارد و در اصل چنین روشی با مکتب حسینی ما سازگار نیست.

سردار آبنوش اضافه کرد: امروز ایران یک قدرت به‌تمام‌معنا در منطقه است  و به‌جایی رسیده‌ایم که دشمن صراحتاً اعلام کرده اگر به ایرانی حمله‌ای صورت گیرد خود نمی‌تواند تحلیل کند چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی با اشاره به مؤلفه علم به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های قدرت که اگر وجود نداشته باشد یک کشور ذلیل می‌شود و باید دست به‌سوی نظام سلطه دراز کند، گفت: پیشرفت علمی بسیار مهم است اما تنها علم برای به قدرت رسیدن کافی نیست، همان‌گونه که می‌بینیم کشور ژاپن با تمام پیشرفت‌هایش عزتی ندارد، اما هیچ‌کسی نمی‌تواند برای ایران که ۳۷ سال در تحریم مطلق و اوج نابرابری بوده تصمیمی بگیرد.

معاون هماهنگ‌کننده و جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء بابیان اینکه امروز ایران در صنعت زیربنایی کشور خودکفاست، ادامه داد: پالایشگاه‌ها مجموعه‌ای از تمام علوم است و ایران قدرت ساخت آن را دارد و در اوج تحریم در روزهای آینده فاز ۱۵ و ۱۶ پالایشگاه در عمق پنج هزار متری خلیج‌فارس به بهره‌برداری می‌رسد و صفر تا ۱۰۰ این علم در اختیار نیروهای متخصص ایرانی است.

سردار آبنوش با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر از مهندسان در علوم مختلف به‌منظور خودکفایی کشور به‌طور مستقیم کار می‌کنند، گفت: به کوری چشم دشمن این نیرو مردمی است.

وی با اشاره به اقتصاد به‌عنوان سومین مؤلفه برای قدرت، گفت: ایران کشور ثروتمندی است و باید حوزه اقتصاد را اداره کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده و جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء بابیان این مطلب که هنوز بخشی از اقتصاد کشور به دست نامحرمان است، افزود: برخی اعتقاد به اقتصاد مقاومتی ندارند و به دنبال ضعیف کردن اقتصاد کشورند، اما تا سال ۱۴۰۴ در این حوزه نیز به خودکفایی خواهیم رسید.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *