آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره «شعر انقلاب» اعلام شد

15:30 - 06 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۴۰۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان - دبیر هنری پنجمین جشنواره «شعر انقلاب»، گفت: سعی کردیم در این جشنواره با بها دادن و جدی گرفتن مباحث پژوهشی و در نظر گرفتن بزرگ‌ترین جایزه برای این بخش، توجه به پژوهش را در صدر برنامه‌های خود داشته باشیم.
به گزارش ، علیرضا قزوه دبیر هنری پنجمین جشنواره شعر انقلاب، داشتن نگاه انتقادی را در شاعران انقلابی لازم دانست و گفت: شاعری که با درون‌مایه اعتراضی شعر می‌سراید حتماً باید جانب عدالت را بگیرد و جانب‌دارانه به موضوعات مورد نظر خود نگاه نکند تا بتواند مخاطبان بیشتری را با خود همراه کند.
 
وی این جشنواره را محلی برای گردهم آمدن شاعرانی با دغدغه دانست و بیان کرد: سعی داریم تا با حمایت از شاعرانی که در این زمینه شعر نغز و بدیع می‌سرایند به ایجاد یک سبک واحد در شعر انقلاب کمک کنیم و بتوانیم پرچم ادبیات انقلاب را نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگری که با ما هم سخن هستند، مطرح کنیم.
 
وی ادامه داد: شعر انقلاب بعد از چند دهه فعالیت در  این زمینه و با حمایت هایی که از ناحیه دانشگاهیان، منتقدان، نظریه پردازان و ... از آن شده است، شعبه‌های خوبی را دارد و توانسته به یک سبک خوبی در ادبیات انقلاب اسلامی برسد.
 
مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با بیان اینکه یکی از توجهات جشنواره شعر انقلاب بر روی مباحث پژوهشی است، تصریح کرد: سعی کردیم تا در این جشنواره با بها دادن و جدی گرفتن مباحث پژوهشی و در نظر گرفتن بزرگ‌ترین جایزه برای این بخش به نوعی توجه به این موضوع را در صدر برنامه های خود داشته باشیم. به زعم بنده در این حوزه ها هر چقدر کار کنیم کم کرده ایم و خیلی نیاز داریم کار شود.
 
وی دیدگاه حوزه هنری درباره جشنواره‌ها را فراتر از یک‌نگاه معمولی عنوان کرد و گفت: منظم‌ترین جشنواره‌های ادبی کشور را حوزه هنری دارد؛ مخصوصاً در این سال‌های اخیر که مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری به عنوان متصدی این امر وارد میدان شده است تحول چشمگیری را در برگزاری جشنواره‌ها شاهدیم.
 
وی ادامه داد: جلسات ادبی تهران و استان‌ها در مقایسه با دیگر برنامه‌های واحدهای حوزه هنری از پویایی و رشد چشمگیری برخوردار بوده و جزء تشکل‌های ثابت و هفتگی حوزه هنری به شمار می‌رود و ورود در آن برای همگان آزاد است.
 
قزوه با بیان اینکه صدا و سیما و رسانه‌های دیگر خیلی به ادبیات بها نمی‌دهند، گفت: فضای رسانه‌ای پتانسیل بالایی برای تبلیغات شعر دارد و باید از آن نهایت استفاده را برد و مردم را با ادبیات، این هنر اصیل ایرانی آشتی داد و جای آن را در کنار سایر هنرهای مرسوم در زندگی شهروندان ایرانی باز کرد.
 
هنرمندان برای شرکت در این جشنواره تا 30 آبان ماه فرصت دارند پس از ثبت نام در سایت www.artfest.ir آثار خود را به صورت حضوری به دبیر خانه این جشنواره به نشانی: تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، طبقه همکف، دبیرخانه مرکزی جشنواره های حوزه هنری ارسال کنند. همچنین این جشنواره در بهمن ماه 94 در زاهدان برگزار می شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *