اولین فرد ناراضی خودم هستم/ رفتن یا ماندنم معلوم نیست

14:15 - 05 آبان 1394
کد خبر: ۹۱۹۰۳
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
خبرگزاری میزان - سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان اعلام کرد: نخستین فرد ناراضی از نتایج اخیر خودم هستم.
به گزارش خبرنگار ورزشی ، اسلوبودان کواچ در نشست خبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران که بلافاصله بعد از بازگشتش به ایران تشکیل شد گفت: اولین فرد ناراضی از نتایج اخیر خودم هستم و قبول دارم که در رقابتهای جام جهانی نتایج خوبی کسب نکردیم.

وی تصریح کرد: من مجبور بودم به دلیل مشکل اقامت و همچنین ویزا در ایران به کشورم بازگردم و دلیل غیبتم این بود. من مسئولیت نتایج ضعیف اخیر را بر عهده می گیرم و قبول دارم که نتوانستیم در جام جهانی آنطور که باید و شاید در حد و اندازه های همیشگی ظاهر شویم.
 
کواچ با طعنه خطاب به حاضرین خاطر نشان کرد: البته بهتر بود سال گذشته نیز بعد از کسب نتایج خوب در لیگ جهانی و قرار گرفتن در جمع 6 تیم برتر دنیا چنین نشست‌های خبری برگزار می شد و شما بیشتر در جریان مسایل مختلف قرار می گرفتید.

سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان افزود: هنوز برای رسیدن به المپیک از صمیم قلب امیدوارم و اعتقاد دارم تیم ایران بسیار با کیفیت و پرتلاش است. ضمنا من امروز نشستی را با مسئولان فدراسیون داشتم تا دلایل ناکامی‌های اخیر را  پیدا کنیم و بدنبال راه حل باشیم. البته آنچه مسلم است هنوز برای ماندن یا رفتم تصمیمی نگرفته ام و جلسات ما برای این موضوع هنوز ادامه دارد.

کواچ در خصوص شایعه اختلاف با برخی بازیکنان تیم ملی نیز گفت: از روز اول رابطه خوبی با بازیکنان داشتم و غیر از جام جهانی ثابت شد مسیر خوبی داریم. شنیدم که رسانه‌های ایرانی نوشتند رابطه خوبی بین کادر فنی و بازیکنان نبود. من رابطه خیلی خوبی با آنها داشتم و این را از خود بازیکنان بپرسید. نمی دانم چطور بازیکنان شکایت می کنند. دلیل اصلی شکست ما بی انگیزگی بازیکنان بود چون تنها دو تیم به المپیک می رفتند. می توان از زوایای مختلف نگاه کرد. آنچه که قبل از جام جهانی طراحی کرده بودم تا قبل از جام جهانی نتیجه بخش بود اما از این پس سختگیرانه برخورد می کنم. از بازیکنان بپرسید آیا تا بحال بی احترامی کردم؟ اما خط قرمز برای هر رفتاری وجود دارد و این طبیعی است.

سرمربی تیم ملی ایران در بخش دیگری از اظهاراتش به مقایسه او با ولاسکو هم اشاره کرد و افزود: وقتی در مربیگری به یک مرز می رسیم که به یکی اسطوره می گویند، مقایسه ها شروع می شوند. خودم فکر می کنم کارهای خوبی در حیطه کارم انجام دادم. ولاسکو زمانی که به ایران آمد سطح والیبال ایران را به یک مرحله بالاتر رساند و ما خواستیم آن را ادامه دهیم برای همین این مقایسه مورد توجه قرار می‌گیرد. از روز اول گفتم ولاسکو از بزرگان والیبال جهان است و برای جانشین وی افتخار بزرگی است که راه او را ادامه دهد. کاری که ولاسکو انجام داد باعث شد نام ایران در جغرافیای والیبال جهان مطرح شود و من افتخار می کنم راه او را ادامه می دهم.

وی به دفاع از دستیارانش پرداخت و گفت: نمی دانم چرا دستیاران من مثل خار در چشم برخی کارشناسان ایرانی شده اند؟ از روز اول درباره مرحوم مدنی فشار آوردند و بعد از آن در خصوص سایرین. ما بدنبال رفع نواقص هستیم تا بهترین تصمیم را بگیریم. من و بازیکنان رابطه ای داشتیم در چارچوب سرمربی و‌ بازیکن. جام جهانی روزهای بد ما بود و‌ در روزهای نخست خیلی بد کار کردیم.

کواچ خاطر نشان کرد: این نخستین جلسه ما بود که امروز برگزار شد و‌ فردا جلسه دیگری با مسئولان فدراسیون خواهیم داشت که البته شاید جلسات دیگری نیز برگزار شود. فعلا نمی توانم بگویم چه تغییراتی در کدام بخش‌ها خواهیم داشت اما من بهترین ها را دعوت می کنم و کادر فنی را به شکلی خوب تقویت خواهیم کرد، البته اگر ادامه همکاری دهم.

وی خود را یک مربی خیالباف ندانست و گفت: در جام جهانی خیالبافی نمی کردم بلکه فقط خوش بین بودم چون شیوه بازی ما در دو دیدار تدارکاتی با روسیه و هلند طوری بود که اگر تکرار می شد می توانستیم در جام جهانی به نتایج خوبی برسیم. در مجموع باید از اشتباهات خود درس بگیریم و آن را تکرار نکنیم. من همیشه با آغوش باز از انتقادات استقبال می کنم حتی وقتی که در لیگ جهانی از یک جوان ۱۸ ساله در ترکیب استفاده کردم. منظورم جواد معنوی نژاد است که واقعا بازیکن استثنایی است اما یک‌روز اسپاسم عضلات کمر پیدا کرد و تا آخر بازیها خوب نشد. البته به خاطر نتایج تیمهای جوانان و امید نیز بسیار متاسف شدم.

کواچ در خاتمه گفت: بارها اعلام کردم که اهل پنهان کاری نبوده و نیستم و صادقانه جواب سوالات را می‌دهم. بازیکنان ایرانی و حتی بهترین‌های جهان در برخی پست‌ها نیاز به حمایت دارند که امیدوارم این کار صورت گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *