کسر 400 هزار تومانی از دستمزد کارمندان؟‬ / کاروان 60 نفره سیاسی در سازمان محیط زیست صحت دارد؟

17:01 - 05 آبان 1394
کد خبر: ۹۱۸۷۴
خبرگزاری میزان-روز گذشته تعدادی از کارمندان محیط زیست به دلیل آنچه که آن را سوءمدیریت در سازمان محیط زیست می دانستند دست به تجمع زدند. برخی از تجمع کنندگان ادعا کردند که تامین حقوق کارکنان غیر مرتبط سازمان محیط زیست از کسر حقوق حداقل 90 هزار تومانی کارمندان با تجربه صورت می‌گیرد ولذا خواستار پیگیری موضوع ازطریق مراجع ذیصلاح هستند.

به گزارش ، سازمان محیط زیست، نام یکی از معاونت‌های ریاست جمهوری است که به سبب حضور معصومه ابتکار، شخصیتی که به مصاحبه‌های مکرر با رسانه‌های خارجی و طرح مباحث سیاسی و غیرمرتبط با مسائل زیست محیطی ظاهرا تمایل فراوانی دارد و برخی نمونه های عملکرد وی در دوران بروز بحران‌های زیستی مانند غبارآلود شدن هوای خوزستان یا آتش سوزی جنگل‌ها و ... همواره مورد انتقاد بوده و هست. روز گذشته تعدادی از کارمندان محیط زیست به دلیل آنچه که آن را سوءمدیریت در سازمان محیط زیست می دانستند دست به تجمع زدند در این تجمع ادعا شد که تامین حقوق کارکنان غیر مرتبط سازمان محیط زیست از کسر حقوق حداقل 90 هزار تومانی کارمندان با تجربه صورت می‌گیرد و لذا تجمع کنندگان خواستار پیگیری موضوع ازطریق مراجع ذیصلاح شدند.

تجمع کنندگان با پلاکارهایی که حمل می کردند و همچنین در اظهارات خود ادعا می کردند سوء مدیریت، نادیده گرفتن نظر کارشناسان، مشکلات معیشتی و رفاهی و از همه مهمتر انتصاب‌های غیر کارشناسی در سازمان محیط زیست سبب شده تا چالش‌هایی  در این ارگان به وجود آید، به طوری که ضعف‌های مدیریتی در طی 6 ماه اخیر موجب دو تجمع اعتراضی از سوی کارکنان این سازمان شده است.

یکی از ایت تجمع کنندگان می‌گفت" گویی برخی در این معاونت  با پیشواز از پدیده ال نینو به خواب زمستانی رفته اند و به جای برطرف کردن این مشکلات معترضان را تهدید به اخراج می‌کنند. بی توجهی به اعتراض‌ها و انتصاب‌های خاص سبب شد تا ما مجددا دست به اعتراض بزنیم".

وی مدعی شد:"طی این مدت کارکنان معترض هر هفته اعتراض و مشکلات خود را مطرح وهر بار با بی توجهی مسئولان و مدیران سازمان محیط زیست روبرو شدند.هیچ‌کدام از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به اعتراض دیروز ما هم واکنشی نشان نداده‌اند و حتی برای پاسخگویی به میان کارکنان نیامدند، از همه مهمتر یکی از مدیران ارشد تنها از پنجره اتاق محل کار خود به معترضان نگاه می‌کرد و یکی از مشاوران رسانه‌ای ابتکار نیز در همان زمان وارد سازمان شد و بدون توجه به مطالبات کارمندان از کنار ما گذشت که  نشان دهنده عمق بی توجهی نسبت به کارکنان بود."

این کارمندان با شعار« ابتکار ابتکار حمایت حمایت» و با پلاکاردهای «مسئولان پاسخ پاسخ» و «سکوت ما بلند تر از فریاد ماست» به مدیران سازمان اعتراض کردند.


در سازمان محیط زیست چه می‌گذرد؟















 در سازمان محیط زیست چه می‌گذرد؟

یکی دیگر از تجمع کنندگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، با تاکید بر اینکه کارشکنی‌های برخی در این سازمان ریشه‌ای شده است، اظهار کرد: متاسفانه مدیریت در سازمان محیط زیست باعث شده که کارکنان استانی نیز صدایشان در بیاید.

وی مدعی شد: برخی نیروهایی که برای سازمان محیط زیست انتخاب شدند نیروهایی هستند که به لحاظ رشته‌های تحصیلی مرتبط با حوزه‌های سازمان محیط زیست نیستند و بلافاصله هم طی 6ماه قراردادشان بدون اینکه دوره آموزشی تخصصی ببینند، بسته شده است.

وی با انتقاد از روند کاهش حقوق کارمندان سابق در حوزه‌های تخصصی برای تامین حقوق افراد غیر مرتبط، تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر در دستگا‌های دولتی استخدام صورت نمی گیرد، و تامین اعتبار برای نیروهای مازاد از سوی دولت انجام نمی شود رئیس سازمان محیط زیست از حقوق کارمندان سابق و باتجربه این سازمان کم کرده و به کارکنان غیر مرتبط و سفارشی که هیچ تخصصی در حوزه های محیطی  ندارند  میدهد.


در سازمان محیط زیست چه می‌گذرد؟














فعالیت 60 کارشناس بی‌تجربه

کارشناس سابق سازمان محیط زیست از اشتغال تعداد 900 نفر در سازمان محیط زیست خبر داد و در این تجمع ادعا کرد: در حال حاضر 900 نفر در این سازمان مشغول به کار و فعالیت هستند که از این تعداد بالغ بر 60 نفر در حوزه های مدیریتی و کارشناسی بدون تجربه و در رشته های غیر مرتبط مانند کتابداری مشغول به کار شدند که این نه تنها به بدنه محیط زیست کشور آسیب می‌زند بلکه مشکلات آب و خاک و غیره را در کشور بیشتر خواهد کرد.




در سازمان محیط زیست چه می‌گذرد؟














وی با انتقاد از بایگانی کردن برنامه‌های تخصصی در حوزه آب و خاک گفت: این بی برنامگی و سوء مدیریت در حوزه منابع انسانی در شرایطی بر سازمان محیط زیست حکم فرماست که هر روز در گوشه گوشه طبیعت کشور شاهد گسترش پر دامنه معضلات  زیست محیطی هستیم و روزی نیست که اخباری پیرامون آتش سوزی و آلودگی‌های محیطی و از آن طرف عبور ساده مسئولان سازمان متولی محیط زیست در رسانه های کشور منعکس نشود.

این کارشناس محیط زیست افزود: سرانه جنگل در ایران تنها یک سوم متوسط جهانی است با اینحال تابستان که فرا می رسد، تقریبا شاهد سوختن هر روزه جنگل‌های کشور هستیم. سالانه حدود ٢٠میلیون تن زباله تولید می‌کنیم، یعنی دو برابر میانگین جهانی. مشاهده بخشی از این زباله‌ها در دامن طبیعت و در حاشیه جاده‌ها به منظرهای عادی بدل شده است، روزانه سه هزار تن شان را به خورد جنگل‌هایمان می‌دهیم. رگبار به آسانی سیلاب می شود، ویران می کند و می کشد، چراکه پوششی گیاهی باقی نماده تا جلودارش باشد. سفره های آب زیرزمینی به سرعت در حال محو شدن هستند. بسیاری از رودها و تالاب هایمان خشکیده اند و دریاچه ارومیه هم نفس های آخرش را می کشد.

امادگی دارد توضیحات مسوولین محیط زیست در مورد ادعاهای مطرح شده در این گزارش را منتشر کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *