رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فرهنگ قرآنی منشور سبک زندگی برتر است

23:30 - 30 مهر 1394
کد خبر: ۹۰۵۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - حجت الاسلام سبزواری گفت: فرهنگ قرآنی منشور سبک زندگی برتر است که می بایست در عمل بکار گرفته شود، قطعا" جامعه ای که با معجزه الهی و تغییر ناپذیری همچون قرآن به عنوان منشور و سبک زندگی الهی سرو کار دارد کمتر دچار انحرافات و ناهنجاریهای اجتماعی می‌شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان لرستان، باحضور قاضی شاکرمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برندگان مسابقات قرآنی سال 94 دادگستری کل استان لرستان و معرفی برگزیدگان در نمازخانه دادگستری استان برگزار شد.
 
 حجت الاسلام والمسلمین علی سبزواری معاون فرهنگی دادگستری استان در این خصوص بیان داشت: این دوره از مسابقات قرآن کریم مرحله استانی پس از رقابت در بین مجموعه های قضایی سراسراستان لرستان و سازمانهای تابعه قضایی و شعب شوراهای حل اختلاف و خانواده های ایشان با شرکت 221 نفر در چهار رشته قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم بطور جداگانه در بین متسابقین برادر و خواهر در سالن جلسات و سالن همایش های دادگستری شهرستان خرّم آباد برگزار گردید و نهایتا" نفرات برتر به مرحله منطقه ای که به میزبانی استان خوزستان برگزار می گردد، راه یافتند.
 
 معاون فرهنگی دادگستری کل لرستان در ادامه تشریح کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از معاونت فرهنگی قوّه قضائیه پیش از این نیزمسابقات شهرستانی توسط رابطین فرهنگی مستقر در شهرستانها و بخش های استان برگزار گردیده و نفرات برتر جهت شرکت در مرحله استانی به معاونت فرهنگی دادگستری استان معرفی گردیده بودند.
 
حجت الاسلام والمسلمین علی سبزواری در خصوص فرهنگ متعالی قرآن بیان داشت: فرهنگ قرآنی منشور سبک زندگی برتر است که می بایست در عمل بکار گرفته شود، قطعا" جامعه ای که با معجزه الهی و تغییر ناپذیری همچون قرآن به عنوان منشور و سبک زندگی الهی سرو کار دارد کمتر دچار انحرافات و ناهنجاریهای اجتماعی می شود به شرط آنکه این فرهنگ نه در لفظ بلکه در زندگی عملی بکار گرفته شود.
 
وی در پایان تاکید کرد: مهجور گذاشتن قرآن گناه بزرگی است که عواقب آن گریبان غافلان را خواهد گرفت، در کشوری که پرچمدار تشیع در جهان است شایسته است انس با قرآن و عمل به قرآن سرلوحه گفتار و رفتارمان باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *