"طالبان"، مزدوران سازمان اطلاعات ارتش پاکستان هستند

21:00 - 29 مهر 1394
کد خبر: ۸۹۹۶۶
خبرگزاری میزان - معاون اول رییس جمهوری افغانستان که به دنبال ناامنی های شمال افغانستان، روز سه شنبه برای رهبری جنگ وارد جوزجان شد، در جمع نظامیان این استان شمالی گفت که طالبان مزدوران سازمان اطلاعات ارتش پاکستان هستند و با اتکا به نیروهای ارتش و پلیس، آنان را سرکوب خواهیم کرد.
گزارش گروه فضای رسانه ای ؛ استان جوزجان در شمال افغانستان، همجوار با استان "فاریاب" است که روز یکشنبه این هفته "غورماچ"یکی از شهرستان های آن، به دست طالبان سقوط کرد.

ژنرال "عبدالرشید دوستم" افزود: عده ای می گویند برای حمایت و پشتیبانی سازمان اطلاعات ارتش پاکستان از طالبان، سند بیاورید. این تروریست ها در 30 سال گذشته، پول و امکانات خود را از کجا تامین کرده اند؟

روابط افغانستان و پاکستان در ماه های گذشته، پس از انتشار خبر مرگ ملا «محمدعمر» رهبر پیشین طالبان و تعلیق مذاکرات صلح کابل با گروه طالبان، به شدت تیره شده است و دو کشور یکدیگر را به حمایت از گروه های تروریستی و طراحی عملیات انتحاری در خاک طرف دیگر متهم می کنند.

معاون اول رییس جمهوری سعی کرد در سخنان خود، نظامیان را تهییج کند و پرسش های دو گزینه ای متعددی را به سبک برخی سیاستمداران در سخنان خود مطرح کرد و از آنان خواست تا کوبنده پاسخ دهند.

وی به همه اطمینان داد که هیچ اضطراب و نگرانی به خود راه ندهند و بزودی شهرستان های استان های شمالی از جمله شهرستان «غورماچ» از افراد گروه طالبان که به گفته وی، مدارس را در حمله های خود به آتش کشیدند و قرآن ها را سوزاندند، پاک سازی خواهد شد و آنان به مجازات خواهند رسید.

ژنرال دوستم، تاکید کرد که وضع امنیتی افغانستان مناسب است و اطمینان داد که نقشه های طالبان ناکام خواهد ماند.

ژنرال دوستم، دو ماه قبل با سفر به شمال افغانستان از نزدیک، هدایت نبرد با طالبان را به عهده گرفت و آنها را وادار به عقب نشینی کرد، اما پس از بازگشت دوستم به کابل، طالبان بار دیگر حمله های خود را در این منطقه ازسر گرفتند.

صدیقی وعده داد که شهرستان "غورماچ" از توابع استان «فاریاب» تا آخر امروز از وجود عناصر وابسته به گروه طالبان، پاکسازی می شود و حملات نیروهای کمکی به این منطقه هم اکنون آغاز شده است.
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *