رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

كليات طرح صفحه نور در شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصويب شد

5:20 - 28 مهر 1394
کد خبر: ۸۹۳۷۳
خبرگزاری میزان - كليات طرح پيشنهادی راديو قرآن با عنوان صفحه نور عصر روز گذشته در جلسه فوق العاده مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور مطرح و با نظر موافق نمايندگان دستگاه های عضو، به تصويب رسيد.
به ، جلسه فوق العاده مجمع مشورتي شوراي توسعه فرهنگ قرآني كشور عصر روز گذشته، ۲۶ مهرماه، در محل دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با پنج محور به عنوان دستور جلسه تشكيل شد.

حجت الاسلام و المسلمين حميد محمدي، قائم مقام رئيس و دبير شوراي توسعه فرهنگي قرآني رياست اين جلسه را برعهده داشت و مسئولان و نمايندگان دستگاه هاي عضو نيز در آن حضور پيدا كردند.

يكي از محورهاي دستور اين جلسه، طرح پيشنهادي شبكه راديو قرآن با عنوان "صفحه نور" بود كه پس از بحث و بررسي و بيان نظرات موافق و مخالف و نيز پيشنهادات اعضا، در نهايت با نظر موافق اكثريت مطلق حاضران به تصويب رسيد.

بر اساس اين طرح ملي و سراسري، قرار است خواندن هر روز يك صفحه از قرآن كريم به همراه بيان ترجمه و نيز مفاهيم آيات آن صفحه از قرآن در دستور كار قرار گيرد.

اين طرح با هدف ايجاد انس بيشتر با قرآن از طريق تلاوت روزانه قرآن و آشنايي با مفاهيم برجسته آيات آن صفحه از طريق رسانه ها، ادارات و مساجد كل كشور اجرا خواهد شد.

طرح صفحه نور در طول ۶۰۴ روز مطابق با ۶۰۴ صفحه قرآن كريم (چاپ معمول) در مدت زمان تقريبي ۲۰ ماه اجرا خواهد شد.

در اين طرح از تاريخي كه مشخص خواهد شد، هر روز يك صفحه از قرآن كريم به همراه ترجمه و شرح و توضيح آيات، براي تمام اقشار جامعه اعم از دانش آموزان و دانشجويان، نيروهاي مسلح، عموم مردم حاضر در مساجد، كاركنان نهادها و سازمان ها و ... ارائه مي شود.

همچنين شبكه هاي راديو قرآن و سيماي قرآن به عنوان محور دو بخش راديو و تلويزيوني اين طرح در رسانه ملي فعاليت خواهند كرد.

لازم به يادآوري است، در حال حاضر راديو قرآن در پنج بخش طرح صفحه نور را به صورت كامل بر روي آنتن دارد و مخاطبان مي توانند در ساعات ۵:۳۰، ۷:۱۵، ۱۱:۱۵، ۱۵:۴۵ و نيز ۱۸:۴۵ روزانه یک صفحه از قرآن را به همراه ترجمه و بيان مفاهيم توسط استادان برجسته قرآن كريم تلاوت كنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *