عربستان همکاری کند، دو هفته‌ای همه مفقودان را شناسایی می‌کنیم

9:49 - 27 مهر 1394
کد خبر: ۸۹۱۷۹
خبرگزاری میزان- رئیس انجمن ژنتیک ایران با بیان اینکه با انجام یک فرایند 3 مرحله‌ای می‌توان تمامی پیکرهای فاجعه منا را شناسایی کرد، گفت: با تهیه یک پروفایل از خانواده مفقود و تهیه بافت و نمونه‌برداری از پیکرها، می‌توان شناسایی را طی دو هفته انجام داد.

محمود تولایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان ، درباره احتمال اعزام کارشناسانی به مکه برای شناساسیی جان‌باخته های منا اظهار کرد: تصور میکنم تاکنون اعزامی به مکه برای شناسایی جان باخته‌های ایرانی نداشتیم.

وی با بیان اینکه با رئیس سازمان حج و زیارت در رابطه با شناسایی هر چه زودتر جان باخته‌های منا مباحثی را مطرح کرده است، تصریح کرد: هماهنگی با ستاد جستجوی مفقودین صورت گرفته است و‌لی تاکنون هماهنگی برای اقدام به سفر صورت نگرفته است.

رئیس انجمن ژنتیک ایران با تاکید بر اینکه با انجام یک فرایند 3 مرحله‌ای می‌توان تمامی پیکرهای فاجعه منا را شناسایی کرد، مطرح کرد: تمامی پیکرهایی که در عربستان هنوز شناسایی نشده‌اند و حتی در پزشک قانونی ناشناس هستند را می‌توانیم طی دو هفته شناسایی کنیم.

تولایی با اشاره به اینکه کشور عربستان باید همکاری کنند تا اعزام صورت بگیرد، ادامه داد: در صورتی که عربستان همکاری کند، تنها به مدت 2 هفته می‌توان تمامی پیکرها را شناسایی کرد.

وی  در خاتمه عنوان کرد: با تهیه یک پروفایل از خانواده مفقود و تهیه بافت و نمونه برداری از پیکری که هنوز در پزشک قانونی و عربستان شناسایی نشده اند، می‌توان شناسایی را انجام داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *