حمایت دستگاه قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر

0:00 - 27 مهر 1394
کد خبر: ۸۹۰۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - عباسی گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی و ترویج فرهنگ دینی در جامعه دستگاه قضایی از فعالیت آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت جدی می کند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، بهروز عباسی به مناسبت دهه امر به معروف و نهی از منکر  اظهار داشت: کم رنگ شدن فریضه دینی و الهی امر به معروف و نهی از منکر آسیب های زیادی به جامعه می زند و زیبنده نیست در یک نظام اسلامی به این فریضه کم توجهی شود.

رئیس دادگستری محمدیه با اشاره به ایام محرم و تسلیت شهادت سالارشهیدان اظهارداشت: عاشورا حماسه ای جاویدان است و نهضت حسینی برای جامعه و همه انسانها یک درس بزرگ دارد که مهمترین آن امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اضافه کرد: امر به معروف جنبه های مختلفی دارد و فقط در حجاب و پوشش خلاصه نمی شود و اگر به ابعاد مختلف آن بویژه در ایام محرم توجه شود دستاوردهای اخلاقی زیادی برای جامعه خواهد داشت.

عباسی یادآورشد: در ماه محرم لازم است در دسته های عزاداری و سوگواری به شئونات اسلامی مانند امر به معروف توجه شود که ترویج فرهنگ حسینی از آن جمله است.

وی بیان کرد: همه باید درجهت اهداف و رسالت اصلی امام حسین (ع) که برپا داشتن نماز و احیاء امر به معروف و نهی از منکر است حرکت کنیم و هیئت های مذهبی درمساجد، تکایا وحسینیه ها ترویج فرهنگ نهضت حسینی راسرلوحه کار قرار دهند و طوری گام بردارند که نسل آینده با این نهضت بیشتر آشنا شوند.

عباسی گفت: مداحان هم در ماه محرم باید تلاش کنند اشعاری را در مراسم انتخاب کنند که با فلسفه محرم هماهنگ باشد و از طرح مسائل غیر متعارف و خرافی پرهیز کنند.

وی بیان کرد: در دسته های عزاداری نباید از آلات موسیقی که برخلاف مقررات و موازین اسلامی است استفاده شود و حفظ سادگی و توجه به مسائل معنوی در این عزاداری ها ضروری است.

رئیس دادگستری شهر محمدیه اظهارداشت: دستگاه قضایی وظیفه دارد از آمران به معروف و ناهیان از منکر پشتیبانی کند تا این فریضه بخوبی در جامعه نهادینه و پیاده شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *