اتمام بررسی پیش‌نویس منشور حقوق و مسئولیت‌های دانشجویی

1:25 - 27 مهر 1394
کد خبر: ۸۹۰۵۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- بررسی پیش نویس منشورحقوق و مسئولیت‌های دانشجویی به اتمام رسید و و این پیش نویس برای اظهار نظر به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ، جلسه 26 کمیسیون طرح و مشاوره دانشجویی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه که به ادامه بررسی پیش نویس منشور حقوق و مسئولیت‌های دانشجویی اختصاص داشت، سرفصل‌ مربوط به مشارکت در مدیریت دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

در این سرفصل مسائلی نظیر اصل قانونی بودن تشکل‌های دانشجویی، حق شرکت دانشجویان در تشکل‌های قانونی بدون در نظر گرفتن تفاوت‌ این تشکل‌ها، حق برخورداری بدون تبعیض تشکل‌ها از حمایت‌های مادی و معنوی، لزوم نظرخواهی و مشورت از تشکل‌ها در مسایل مربوط به اداره دانشگاه، حق برگزاری مراسم و انتشار نشریات توسط تشکل‌ها و لزوم فعالیت تشکل‌ها در حیطه موضوع مندرج در اساسنامه و مجوز تشکل مدنظر قرار گرفته شده است.

در ادامه جلسه، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در زمینه حق رأی برابر نماینده تشکل دانشجویی در جلسات هیئت‌های مدیریتی دانشگاه‌ها با سایر اعضاء، شمول و فراگیر بودن حمایت تشکل‌ها در نقابل اعضا، زمینه‌سازی و تشویق دانشجویان برای عضویت در تشکل‌های دانشجویی، حق برابر تشکل‌ها در استفاده از امکانات دانشگاه‌ها، اصرار بر شفافیت مواضع تشکل‌های سیاسی فعال در دانشگاه‌ها، سوق دادن تشکل‌های دانشجویی به سمت فعالیت‌هایی مانند کرسی‌های نظریه‌پردازی و استفاده از قابلیت‌های دانشجویان در تصمیم سازی‌های دانشگاهی پرداختند.

با بررسی این سرفصل از پیش نویس منشور حقوق و مسئولیت‌های دانشجویی، کار بررسی این منشور در کمیسیون دانشجویی به اتمام رسیده و این پیش نویس برای اظهار نظر به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *