رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گسترش همکاری‌های "ایران و افغانستان" در بخش انرژی

4:00 - 27 مهر 1394
کد خبر: ۸۸۷۳۶
خبرگزاری میزان - وزیر معادن و پترولیوم افغانستان با وزیر نفت ایران درباره گسترش همکاری‌ها دیدار و گفتگو می‌کند.
گسترش همکاری‌های به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت‌وانرژی ایران، "«بیژن زنگنه"، وزیر نفت عصردیروز (شنبه، ٢٥ مهر) برای گسترش همکاری‌ها در بخش انرژی با "داودشاه صبا"، وزیر معادن و پترولیوم افغانستان دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
 
همکاری 2 کشور در بخش انرژی هم اکنون بیشتر در زمینه صادرات فرآورده‌های نفتی ایران به افغانستان است؛ به گونه‌ای که ایران در پنج ماه نخست امسال روزانه 3 میلیون لیتر نفت گاز به افغانستان صادر کرده و پیش بینی می‌شود این رقم با لغو تحریم‌ها افزایش پیدا کند. همچنین مذاکراتی برای صادرات گاز ایران به افغانستان در حال انجام است.
 
عزیزالله رمضانی، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران پیش از این با بیان اینکه از سال گذشته مذاکراتی با افغانستان آغاز شده است که این مذاکرات امسال نیز ادامه دارد، اظهار کرده بود: به این دلیل که بازار افغانستان برای واردات گاز آماده نیست و برای نخستین بار وارد این عرصه می‌شوند ابهاماتی وجود دارد.
 
صدور کالا و خدمات فنی و مهندسی ایران به افغانستان اما می‌تواند زمینه دیگر همکاری 2 کشور باشد و ایران آمادگی حضور در این بخش را نیز داراست.
 
امیر حسین زمانی‌نیا، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت ماه جدی سال گذشته در دیدار با "حنیف اتمر"، مشاور عالی امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان اظهار کرده بود: ایران آمادگی همکاری را با افغانستان در زمینه‌های مختلف انرژی، بخصوص افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی دارد.
 
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *