وزیر خارجه اندونزی: به دنبال تقویت همکاری‌ها با ایران در زمینه تجارت و انرژی هستیم

15:03 - 22 مهر 1394
کد خبر: ۸۷۷۶۱
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان-وزیر خارجه اندونزی گفت: ما به دنبال تقویت همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در زمینه سرمایه‌گذاری انرژی و تجارت هستیم.
به گزارش گروه سیاسی میزان، رتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی که امروز (چهارشنبه) در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی به تهران سفر کرده، با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت.

وزیر خارجه اندونزی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و با بیان اینکه این اولین سفر من به ایران و سومین دیدارم با وزیر خارجه ایران است، گفت: ایران و اندونزی نقش بزرگی را در تقویت دموکراسی و مبارزه با تروریسم ایفا می کنند.

وی با اشاره به سفر شش هیات از اندونزی در شش ماه اخیر به ایران عنوان کرد: نشست امروز ما خیلی مفید و مثمرثمر بود و توافق کردیم از همه کانالهای رایزنی برای تقویت مناسبات دوجانبه استفاده کنیم.

وزیر خارجه اندونزی ادامه داد: ما در خصوص روشهای تحکیم مناسبات اقتصادی گفتگو کردیم و میخواهیم همکاریها در زمینه سرمایه کذاری، انرژی، تجارت و ... را تقویت کنیم.

مرسودی با اشاره به وزیر انرژی اندونزی که او را در این سفر همراهی کرده، گفت: همراه ایشان شرکتهای نفتی و دولتی هستند.

وزیر خارجه اندونزی ضمن استقبال از توافق هسته ای در وین ( برجام) گفت: امیدوارم برجام به زودی و به طور کامل اجرا شود.

مرسودی عنوان کرد: ما درباره ارزشهایی چون صبر و بردباری گفتگو کردیم و معتقدیم باید اختلافات را کنار گذاشت.

وی از ظریف برای شرکت در نشست مجمع اقیانوس هند در اکتبر دعوت کرد.

وزیر خارجه اندونزی همچنین افزود: در راستای ارتقای همکاریهای دوجانبه ما دو تفاهمنامه در زمینه آموزش دیپلماتها و سیاستگذاری و برنامه ریزی امضا کردیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *