عرصه را بر متخلفان و سودجویان تنگ تر کرده‌ایم/ جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز احتمالی در «روستای زیارت»

3:47 - 24 مهر 1394
کد خبر: ۸۷۶۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- حجت الاسلام حقی گفت: عرصه را بر متخلفان و سودجویان در روستای زیارت تنگ تر کرده و از ساخت‌وسازهای غیرمجاز احتمالی دراین زمینه جلوگیری کرده‌ایم.
«دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان» حجت الاسلام سید مصطفی حقی در گفت و گو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اشاره به کاهش چشمگیر ساخت‌و سازهای غیرمجاز در مناطق ییلاقی استان گلستان از یکسال گذشته تا کنون اظهارکرد: عرصه را برمتخلفان و سودجویان در منطقه ییلاقی روستای زیارت تنگ تر  و از ساخت‌وسازهای غیرمجاز احتمالی جلوگیری کرده‌ایم.

وی با اشاره به هجمه‌های وارده به دادستانی در خصوص اجرای احکام صادره بیان کرد: دراین راستا حکم تخریب حدود صد واحد مسکونی در روستای زیارت و توشن که پیش از این صادر شده بود، اجرا شد.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان گلستان در ادامه افزود: درراستای مبارزه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستای زیارت گشت 131 وهمچنین ده گردشی راه اندازی شده است تا از ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح این منطقه جلوگیری شود.

وی گفت: به مردم و مسولان اطمینان می‌دهیم که در شرایط فعلی ساخت و ساز غیرمجاز نداریم و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قاطع صورت می گیرد و این اقدامات در نهایت تلاش دادستانی در دادسرا صورت گرفته است .

حجت الاسلام حقی بیان کرد: چندی قبل یک ساختمان چهار طبقه در روستای زیارت تخریب شد و دراین زمینه هیچ گونه مسامحه و چشم پوشی نداریم و با مسئولانی که تخلف انجام داده‌اند نیز برخورد قاطع و جدی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در گذشته تخلفاتی صورت گرفته است و تعداد واحدهای غیرمجاز ساخته شده که تخریب آن‌ها معضل بزرگ اجتماعی است و باید چاره اندیشی مهم شود.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان گلستان همچنین گفت: طبق تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی با گزارش امور اراضی به  دادستانی دستور قلع و قمع بنای غیرمجاز داده شده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه شکایت های متناسب با جرائم ارتکاب یافته دراین حوزه از سوی سازمان های زیربط  به دادسرا ارسال نشده بود که با پیگیری های دادستانی این معضل برطرف شده است و دستگاه های مربوطه موظف به شناسایی مالکین و متخلفان شده اند که 185 پرونده به دادسرای مرکز استان ارسال و درحال رسیدگی است.

به گزارش میزان، روستای زیارت در هفت کیلومتری جنوب شهرستان گرگان و در ارتفاعات منطقه ناهارخوران واقع است. این روستا توسط یک جاده جنگلی به ناهار خوران متصل شده است. آب و هوای بسیار خنک، آبشار و طبیعت زیبا، آب گرم، امام زاده، معماری سنتی و فروش صنایع دستی از جمله مواردی است که پای گردشگران را به منطقه باز کرده است.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *