نجات نوزاد یک‌ساله با استفاده از سگ‌های زنده‌یاب هلال‌احمر

2:40 - 22 مهر 1394
کد خبر: ۸۷۳۶۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- سازمان هلال‌احمر اعلام کرد: سگ‌های جست‌وجو و نجات هلال‌احمر خراسان جنوبی در حادثه انفجار منزل مسکونی در بیرجند، نوزاد یک ساله را زنده از زیر آوار پیدا کردند.
به گزارش گروه اجتماعی میزان، جواد خامسان گفت: صبح امروز پس از اعلام حادثه انفجار گاز در منزل مسکونی واقع در منطقه مهرشهر بیرجند از سوی آتش نشانی این شهر به مرکز فرماندهی عملیات هلال احمر استان، 4 تیم تخصصی امدادونجات به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته وی،  نجاتگران هلال احمر استان خراسان جنوبی ضمن ارزیابی محل حادثه، به آماده سازی محیط به منظور جست و جوی سگ های تجسس برای یافتن مصدومان احتمالی در زیر آوار پرداختند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آواربرداری در شرایط ابتدایی حادثه تقریبا غیر ممکن بود، استفاده از سگ های تجسس به منظور جست و جو و نجات حادثه دیدگان را امری ضروری دانست و یاداور شد: متاسفانه ازدحام جمعیت مردمی در محل حادثه مانع از فعالیت بدون دغدغه نیروهای امدادی شد که با حضور به موقع و موثر نیروی انتظامی پس از گذشت چند دقیقه، شرایط آرام فراهم برای فعالیت نیروهای امدادی فراهم شد.

وی با بیان اینکه واحد آنست این مجموعه از سال 90 مشغول فعالیت و آماده سازی سگ های زنده یاب برای استفاده در اینگونه حوادث است، گفت: در این حادثه جکی و مایلو، دو قلاده سگ زنده یاب هلال احمر استان توانستند نوزاد 1 ساله را که در آغوش پدر پناه گرفته بود زنده از زیر آوار پیدا کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *