تکذیب احضار 13 معلم زن ایرانی توسط دولت امارات

15:58 - 20 مهر 1394
کد خبر: ۸۶۸۹۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- معاون مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با تکذیب خبر احضار 13 معلم زن ایرانی توسط دولت امارات، گفت: مدارس ایرانی در امارات متحده عربی سال‌هاست با توجه به مجوز به همین شکل و با ویزای دبی فعالیت می‌کنند به همین دلیل این اقدام پلیس العین و شکایت وزارت کار امارات عجیب و بیشتر به یک بهانه‌تراشی شبیه است.

به گزارش ، رسول پاپایی ضمن تکذیب احضار 13 معلم ایرانی به دادگاه کشور امارات علاوه بر 9 معلم دستگیر شده،گفت: چهارشنبه هفته گذشته 9 معلم مدارس ایرانی امارات توسط پلیس این کشور به بهانه عدم در دست داشتن مجوز برای حضور در العین دستگیر شدند.

معاون رسانه‌‌ای مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: براساس مجوز رسمی دولت امارات به سرپرست کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در امارات به معلمان ایرانی اجازه داده شده که در امارات‌های مختلف این کشور تا پایان سال 2016 فعالیت آموزشی و مدرسه‌داری داشته باشند و حضور معلمان ایرانی در مدارس العین با ویزای دبی اتفاق جدیدی نیست و سالهاست معلمان ایرانی به همین شکل در العین تدریس می‌کنند.

وی افزود: براین اساس، شکایت وزارت کار این کشور و اقدام پلیس امارات در راستای دستگیری معلمان ایرانی تنها بهانه‌تراشی است و وجاهت قانونی ندارد.

پاپایی ادامه داد: آموزش و پرورش با همکاری وزارت امور خارجه از لحظه بازداشت معلمان در حال رایزنی با مسئولان دستگاه قضایی این کشور برای آزادی معلمان است و اقدامات حمایتی از قبیل معرفی وکیل و هماهنگی با سفارت جمهوری اسلامی ایران در امارات انجام شده است.

معاون رسانه‌ای مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش اظهار کرد: تا این لحظه پیگیری ها برای آزادی معلمان ادامه دارد و امیدواریم در اسرع وقت شاهد حل این مشکل و آزادی معلمان باشیم.



علی
|
-
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
0
0
مگه معلم چه خلافی کرده شماهم میگویید تاسال2016مجوز داریم پس این بازی ها برای چیست چراصورت مسئله راعوض میکنیدوقضیه منا را پیش میکشید به جای این حرفهابی خیال معلمین نشوید به این بیاندیشد که خانواده انها درغربت چه میکشند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *