تئاترهای قدیمی تهران در مستندی با روایت داریوش اسدزاده

9:41 - 20 مهر 1394
کد خبر: ۸۶۶۱۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان - مستند «تهران تماشاخانه طهران» به تهیه کنندگی محمد عباسی با هدف پرداختن به تئاترهای قدیمی لاله زار و علت تعطیلی آنها از شبکه مستند پخش می‌شود.
به گزارش،  مستند تاریخی «تهران تماشاخانه طهران» به تماشاخانه‌های قدیمی تهران در خیابان لاله زار، نوع فعالیتشان و علت تعطیلی آنها می پردازد.

قدیمی‌ترین سالن‌های نمایش شهر تهران در خیابان لاله‌زار واقع شده‌اند که در گذشته رونقی خاص داشتند و پذیرای علاقمندان تئاتر بودند. تئاترهای نصر، پارس و دهقان روزگاری محل اجرای آثاری برجسته در حوزه تئاتر ایران بوده‌اند و گروه‌ها و بازیگران حرفه‌ای تئاتر که همگی برای جامعه هنری کشور شناخته شده‌اند، در این سالن‌ها فعالیت می‌کردند.

داریوش اسدزاده به عنوان یکی از مدیران قدیمی تماشاخانه طهران و یا همان دهقان که در خیابان لاله زار فعالیت می‌کرده به عنوان راوی در مستند «تهران تماشاخانه طهران» حضور دارد. همچنین غلامحسین دولت آبادی، کاظم شهبازی و روح الله جعفری نیز دیگر کارشناسان این مستند هستند.
خسرو خسروشاهی نیز گویندگی این مستند را انجام داده است.

اعظم کیان افراز و سید مهدی مدیر واقفی کارگردانان این مستند، مجید باقرزاده و یاسین محمدی تصویربردار، محمدرضا فراهانی صدابردار و سید مهدی مدیر واقفی تدوینگر این مستند. همچنین محمد حسین منصوری نیز مجری طرح «تهران تماشاخانه طهران» است.

این مستند ساعت 21 روز سه شنبه 20 مهر و به مدت 60 دقیقه از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *