ضرورت همراهی رسانه‌ها با مسئولان

22:20 - 19 مهر 1394
کد خبر: ۸۶۵۳۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - سیاوش پور گفت: همراهي با مسئولان و گوشزد كردن انحرافات احتمالی، گوشه‌ای از وظايف جرايد و رسانه‌ها است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری کل استان گیلان نشست صميمانه مديران مسئول روزنامه هاي  گيلان با رئيس كل دادگستري استان برگزار شد.

احمد سياوش پور رئيس كل دادگستري استان گيلان با بيان اهميت و نقش روزنامه ها و جرايد، از تعامل و همكاري روزنامه ها در انتشار واقعيات و نقد تنگناها و كاستي ها تشكر كرد و از آنان خواست تا همواره اخلاق حرفه اي را رعايت كرده و امانتداران خوبي در اين عرصه باشند.

رئيس شوراي قضايي استان با اشاره به اينكه استان گيلان از جنبه فرهنگي و علمي از استانهاي برگزيده كشور مي باشدتصريح كرد: بايد روزنامه ها و جرايد استان وزين و در شان مردم فرهنگ دوست آن باشد و خود را جزء پيكره  جامعه دانسته و  در قبال مردم احساس مسئوليت داشته باشند.

وي سهم مطبوعات  و نشريات را در چشم انداز 20 ساله نظام چشمگير دانسته و خاطر نشان كرد:  همراهي و ارائه طريق به مسئولين و گوشزد كردن انحرافات احتمالي، گوشه اي از وظايف اين قشر مي باشد.

اين مقام ارشد قضايي روزنامه ها و رسانه را چشم هاي ناظري عنوان كرد كه به نمايندگي از عموم مردم جامعه، همه مسئولان و مديران را به حركت در مسير قانون متذكر مي کند.

سياوش پور در ادامه با ابراز گلايه از  نشر موضوعات و مطالب يكنواخت اكثر روزنامه ها در استان  تاكيدكرد: وقت مردم بسيار ارزشمند مي باشد و انتظار مي رود كه نويسندگان، خلاقيت و پشتكار بيشتري در ارائه مطلب نشان داده و از كپي برداري آثار همكاران خود بپرهيزند.

رئيس كل دادگستري استان با اعلام اينكه تعداد پرونده هاي قضايي در كشور بسيار بالاست و روندي افزايشي  را طي مي كند ، افزود: روزنامه ها و جرايد بايد با پرداختن به آسيب شناسي اين معضل در جهت كاهش پرونده هاي دادگاه ها گام هاي موثرتري بردارند.

رئيس شوراي قضايي استان در پايان با بيان اهميت صيانت از منابع طبيعي اظهار داشت: دستگاه قضايي تلاش مي كند عرصه هاي زيباي اراضي ملي  و جنگلهاي استان را حفظ كند و در اين مسير از تمام جرايد و مطبوعات نيز درخواست مي شود تا در اطلاع رساني  تخلفات و تعرضات به سواحل و جنگلها، سهم خود را در حفاظت از محيط زيستو منابع طبيعي ادا نمايند.  




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *