برخی آبلیموها قابلیت دریافت نشان ایمنی و سلامت را دارند/ پرونده 51 واحد متخلف به مراجع قضایی ارجاع شده است

11:32 - 19 مهر 1394
کد خبر: ۸۶۲۹۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: تعدادی از واحدهای تولیدکننده آبلیمو محصولات بسیار با کیفیت و سالم تولید می‌کنند که مصرف آنها مورد تائید سازمان غذا و دارو است و امکان دریافت نشان ایمنی و سلامت را دارند.
به گزارش گروه اجتماعی میزان، هدایت حسینی گفت: برنامه ارتقاء سلامت و کیفیت آبلیمو به دلیل وجود گزارشات فنی از دانشگاه‌های علوم پزشکی و ارزیابی محصولات سطح عرضه از سال گذشته به صورت یک برنامه مصوب از سال گذشته در اداره‌کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی و بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در طی این برنامه کنترل مستمر واحدهای تولیدکننده آبلیمو و محصول آبلیمو در سطح عرضه انجام گرفته است.

حسنی اظهار کرد: به منظور اطمینان از سلامت و کیفیت آبلیمو در اولین قدم ضوابط صدور پروانه‌های بهداشتی ساخت سازمان غذا و دارو مورد بازنگری قرار گرفت و با توجه به آنکه استفاده از روش های تولید قراردادی و نام های تجاری متعدد سبب بروز تقلبات و تخلفات در این صنعت شده بود محدودیتها از این جهت با همکاری انجمن صنفی مربوطه در نظر گرفته شد.

وی افزود: در ادامه کنترل مستمر و نمونه‌برداری های متعدد از سال گذشته از سطح عرضه به عمل آمد که بر اساس نتایج آزمایشات به عمل آمده با محصولات و واحدهای تولیدی مختلف برخورد شدیدی نشده است در حال حاضر در راستای اجرای این برنامه 3 خط تولید آبلیمو در کشور به دلیل تخلفات متعدد توقیف و از تولید محصول ممانعت شده است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  در پایان اطر نشان کرد: همچنین در تعداد 51 محصول آبلیمو با نام های تجاری متفاوت موارد عدم انطباق با ضوابط فنی و بهداشتی سازمان غذا و  دارو اثبات شده است که از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی ناظر به این واحدهای تولیدی پرونده تخلفات به مراجع قضایی ارجاع شده است.

در عین حال تعدادی از واحدهای تولید کننده آبلیمو محصولات بسیار با کیفیت و سالم تولید می‌کنند که مصرف آنها مورد تائید سازمان غذا و دارو است که به دلیل کیفیت بالا حتی الامکان اعطا به نشان ایمنی و سلامت بعنوان یکی از نشان های عالی حوزه سلامت به آنها وجود دارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *