تشکیل کمیته مشترک دولت و چهره‌‌هاى جهادى سیاسى "افغانستان"

13:45 - 19 مهر 1394
کد خبر: ۸۶۱۸۹
خبرگزاری میزان - برای یافتن راه حل مناسب برای مشکلات جاری در افغانستان و دفاع از نظام کنونی این کشور، کمیته مشترک حکومت و چهره‎هاى جهادى و سیاسى افغان تشکیل خواهد شد.
تشکیل کمیته مشترک دولت و چهره‌‌هاى جهادى سیاسى به گزارش گروه فضای مجازی ، باگسترش ناامنى‌ها در افغانستان رهبران و شخصیت‌هاى جهادى و سیاسى افغان با برگزاری نشست‌هایی با تبادل نظر به دنبال راه حلی برای مشکلات جاری این کشور هستند.
 
آخرین دور از این نشست‌ها در دفتر "عبدالرب رسول سیاف»" رهبر حزب دعوت اسلامی و از چهره‌های جهادی افغانستان برگزار شده است.
 
در این نشست، یونس قانونى معاون سابق رئیس جمهور، محمداسماعیل، بسم الله محمدى و عبدالرحیم وردک وزراى سابق انرژى و آب و دفاع ملى، صادق مدبر رئیس سابق اداره امور، انوارالحق احدى رئیس افتخارى حزب افغان ملت، فضل هادى مسلمیار رئیس سنا وشمار دیگرى  شرکت کردند.
 
منبع نزدیک به چهره هاى جهادى وسیاسى افغان به خبرگزاری پژواک گفته است که هدف کلى این نشست‌ها دفاع از نظام این کشور و جلوگیری از سقوط آن است، زیرا این نظام آسیب‌پذیر شده و باید از گسترش بحران در این کشور جلوگیری کرد.
 
منبع افزود: قرار است کمیته‌ای مشترک میان حکومت و چهره‌هاى جهادى و سیاسى آغاز به کار کند و هدف اساسى آن جستجوى راه حل براى مشکلات جارى افغانستان است.
 
این منبع از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد اما خاطرنشان کرد: کمیته مذکور "محمد یونس قانونی" و "انورالحق احدی" به نمایندگی از طیف مجاهدین معرفی شده‌اند، اما تاکنون حکومت افغانستان نمایندگان خود را معرفی نکرده است.
 
در ادامه منبع تصریح کرد: جزئیات بیشتر پیرامون کمیته مشترک حکومت و چهره هاى جهادى و سیاسى افغان توسط سیاف در آینده‌ای نزدیک در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.
 
از سوی دیگر، "سید ظفر هاشمى" معاون سخنگوى رئیس‌جمهور افغانستان در این باره گفت: تاکنون هیچ کمیته مشترکی بین دولت و سران جهادی افغانستان ایجاد نشده است.
 
همچنین رهبران جهادى و شخصیت‌هاى سیاسى افغانستان پیرامون اوضاع جارى در این کشور و ناامنى‌ها، با «محمد اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرده‌اند.
 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *