رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمادگی و پاسخگویی نیروهای هلال‌احمر در سوانح و حوادث

2:40 - 19 مهر 1394
کد خبر: ۸۶۱۰۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: تسریع در پاسخگویی به سوانح و حوادث، ساماندهی و نگهداشت داوطلبان و همچنین سازماندهی نیروها در انجام ماموریت‌ها، سند افتخار جمعیت هلال‌احمر محسوب می‌شود.
به گزارش گروه اجتماعی میزان، سید امیرمحسن ضیائی در جلسه شورای معاونین با تسلیت مجدد شهادت سردار حسین همدانی و همچنین درگذشت امدادگر هلال احمر در حین انجام ماموریت خاطر نشان کرد: کسی که در مسیر خدمت به مردم از دنیا می رود، تعبیر شهید برای او صحیح است.

رئیس جمعیت هلال احمر با تشریح وضعیت حج امسال افزود: حج مسئله ای نیست که قابل تعطیل کردن باشد، اما کسی که مسئولیت و مدیریت این قضیه را برعهده دارد یعنی کشور عربستان باید پاسخگو باشد که متاسفانه اهل منطق و گفتگو و پذیرش خطای خود نیست. 

وی با اشاره به سفر اخیر خود به وین برای شرکت در جلسه هیئت حاکمه فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر، خاطر نشان کرد: در این جلسه نماینده کشور عربستان حضور نداشت اما چه در جلسات رسمی و چه در حاشیه جلسات به کرات اعتراض هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را اعلام کردم و نکته قابل تامل این بود که بسیاری از شرکت کنندگان در مورد این موضوع خبر نداشتند اما هم اکنون اعتراض سایر کشورهایی که در این حادثه دچار خسران شده اند باعث شده تا حاضرین نسبت به فاجعه رخ داده در منا مطلع شوند که اینها از سانسور شدید عربستان در حوزه اطلاع رسانی حکایت دارد.

ضیائی تصریح کرد: حج تمتع امسال و اتفاقات رخ داده شده در این ایام نکات بسیار مهم و قابل تاملی داشت که باید نسبت به تهیه مستندات، کتب آموزشی، جزوه و برگزاری سمینارهای تخصصی برای انتقال مباحث حتی به سایر دستگاه ها برنامه ریزی کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه اصل هر سازمانی، نیروی انسانی است افزود: بحث آموزش نیروی های هلال احمر بصورت جدی پیگیری شود چرا که مدیران آینده هلال احمر باید از بدنه هلال باشند.

وی با اشاره به اینکه بنده از روز نخست از معاونت پشتیبانی خواستم تا اقتصاد مقاومتی در جمعیت به جد پیگیری شود، افزود: در عین حال تاکید می کنم امور رفاهی و آموزش پرسنل جمعیت و از سویی دیگر پاسخگویی سریع در حوادث به عنوان اولین ارگان، ساماندهی حوزه داوطلبان و همچنین سازماندهی جوانان از مواردی است که هر چه قدر در آنها هزینه کنیم، به نوعی سرمایه گذاری است.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه اهداف و هزینه های عملیاتی جزو اولویت های ماست افزود: کارهای اساسی و پایه ای که جزو وظایف ما است و انتظارات مسئولان و مردم از ما در آن حوزه ها بیشتر است باید آنها را در حد اعلا نگه داریم. 

وی در ادامه افزود: بهترین پاسخگویی به سوانح و حوادث، بهترین سازماندهی در افزایش و نگهداشت داوطلبان و بهترین ساماندهی نیروهای عضو جوان جزو موضوعاتی است که به شکوه و قدرت ما در انجام ماموریت ها می انجامد و سند افتخار جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود بنابراین صرف منابع تنها در این موارد باید استفاده شود. 

ضرورت حذف هزینه های غیرضروری در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی
بنابراین گزارش در این جلسه مهندس احمدی، دبیرکل جمعیت هلال احمر ضمن تشکر از معاونت پشتیبانی و سایر همکارانی که در اجرای هر چه بهتر اقتصاد مقاومتی تلاش کردند بر ضرورت بازنگری در فرایندها، عملکردها و ساختارها در زمان های مورد لزوم اشاره و تاکید کرد: ضروری است به منظور  فرهنگ سازی در عرصه اقتصاد مقاومتی، تمامی مسئولان جمعیت در تعامل و همکاری تنگاتنگ با همدیگر، تمامی تصمیمات را در جهت تقویت اهداف و اصول جمعیت و در جهت نیل به شکوفایی این نهاد مردمی اتخاذ کنند.

آموزش مباحث مدیریت بحران و امداد و نجات زائران در دستورکار باشد
در این جلسه دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تشکر از رئیس جمعیت هلال احمر برای حضور در جمع پزشکان حاضر در حج تمتع 94 خاطر نشان کرد: این حضور باعث دلگرمی و انرژی مضاعف همکاران ما در مکه و مدینه بود. 

وی با اشاره به اینکه باید مباحث مدیریت بحران  به مدیران کاروان ها بخوبی آموزش داده شود خاطر نشان کرد: تهیه متون آموزشی و آموزش مباحث مربوط به مباحث امداد و نجات زائران باید به شکلی تخصصی در دستور کار قرار بگیرد. 

در این جلسه دکتر گرجی معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر گزارشی از اجرای اقتصاد مقاومتی که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسئولان کشور بوده را با محوریت کاهش هزینه ها در عین افزایش خدمات ارائه کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *