تفاوت راهروهای سازمان ملل با کوچه های تنگ تهران!/ ظریف در دیدار با کری "رکورد" زده است

14:17 - 18 مهر 1394
کد خبر: ۸۵۹۸۶
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان-یک کارشناس امور بین الملل گفت: راهروهای سازمان ملل مانند کوچه های تنگ و قدیمی تهران نیست که در آن فردی ناچار به دیدار و احوالپرسی با شخص دیگری شود!
فوادی ایزدی کارشناس امور بین الملل در گفتگو با با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت مذاکره با آمریکا گفت: راهروهای سازمان ملل مانند کوچه های تنگ و قدیمی تهران نیست که در آن فردی ناچار به دیدار و احوالپرسی با شخص دیگری شود!

وی افزود: متاسفانه اکنون وزیر خارجه کشورمان در تعداد ساعاتی که با وزیر خارجه آمریکا رکورد زده است و این یک رکورد واقعی است به این معنی که هیچ وزیر خارجه ای در طول تاریخ آمریکا با همتای خود به این میزان دیدار نداشته است.

این کارشناس امور بین الملل اظهار کرد: کری در جلسات بررسی برجام در کنگره چندین بار گفته است که زمانی که کشتی ایرانی به سوی یمن در حال حرکت بود با ظریف تماس گرفته و تاکید کرده است که این کشتی نباید در سواحل یمن پهلو بگیرد.

ایزدی تاکید کرد: تا پیش از این وزیر خارجه آمریکا نمی توانست با وزیر خارجه کشورمان تماس گرفته و برای او تعیین تکلیف کند.

وی در تشریح اینکه چرا مذاکره با آمریکا سودی ندارد گفت: آمریکایی ها به دنبال آن نیستند که نظرات ما را شنیده و یا تعدیلی در سیاست های خود ایجاد کنند.

این کارشناس امور بین الملل افزود: هدف آنها از برقراری گفتگو و مذاکره تحمیل خواسته ها و مطالبات خودشان به ایران است.

ایزدی اظهار کرد: این در حالی است که به دلیل خوی تند و وحشی آمریکایی ها اگر خواسته های آنان محقق نشود نیز برای طرف مقابل تبعاتی را ایجاد می کنند.

وی تاکید کرد: آمریکا علاقمند به مذاکره به ایران در سایر حوزه هاست چرا که در آن حوزه ها مشکلات زیادی دارد، این در حالی است که چنین مذاکراتی برای ما هیچ سودی ندارد.

این کارشناس امور بین الملل با اشاره به امکان نفوذ اقتصادی نیز گفت: در گذشته کشور ما نسبت به حضور و فعالیت شرکت های خارجی در ایران حساسیت ویژه ای نشان می دادند.

ایزدی افزود: متاسفانه تعریف دولتمردان فعلی ما از اقتصاد مقاومتی آن است که باید اقتصاد ایران به حدی با اقتصاد بین المللی در هم تنیده شود که امکان تفکیک آنها وجود نداشته باشد!

وی اظهار کرد: این بدان معناست که شرکت های چندملیتی وارد ایران شده و به این ترتیب نهادهای ثروت بین المللی به نهادهای قدرت داخلی نزدیک شده و آنان را به تدریج وامدار کنند.

این کارشناس امور بین الملل تاکید کرد: این روند به معنای نفوذ اقتصادی است که منجر به نفوذ سیاسی و بعد از آن نیز نفوذ فرهنگی خواهد شد.

ایزدی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن تا این لحظه متاسفانه در پیشبرد این راهبر موفق بوده به طوریکه نشانه های اولیه آن را در اجرای خواسته های آنان در حوزه هسته ای میبینیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *