11 درصد کودکان به مهد کودک می‌روند

12:39 - 15 مهر 1394
کد خبر: ۸۴۹۶۴
خبرگزاری میزان- رئیس سازمان بهزیستی از انعقاد تفاهم نامه ای با وزارت ارشاد در هفته جاری خبر داد و گفت: تنها 11 درصد کودکان به مهدهای کودک می‌روند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، انوشیروان محسنی بندپی در نخستین آیین تجلیل از پیشکسوتان حوزه کودک با بیان این مطلب که تنها 11 درصد کودکان به مهدهای کودک می‌روند، اظهار کرد: اولین استراتژی سازمان بهزیستی این است که شرایطی را فراهم کنیم تا مربیان و مدیران مهدهای کودک علاوه بر علاقه و انگیزه، تخصص لازم را داشته باشند.

وی در ادامه به دومین استراتژی سازمان اشاره کرد و گفت: دومین استراتژی سازمان بهزیستی برخورداری و بهره‌گیری از منابع دینی و ملی در توسعه رفتارهای انسانی است. استفاده از کنار خانواده ها از ظرفیت های بیرون این حوزه نیز سومین استراتژی است،در واقع توجه به رشد همه جانبه کودک از برنامه‌های سازمان بهزیستی است که تمام ابعاد رشد اخلاقی، رشد اجتماع پذیری و رشد فرهنگی را در فرد می‌گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی باشاره به این مطلب که رشد هوشی کودکان تا چهارسالگی تا 50 درصد و تا هفت سالگی تا 75 درصد تکامل می یابد، افزود: احساس مسوولیت والدین با توجه به اهمیت رشد و تکامل تمامی جانبه کودکان باید از ظرفیت‌های دیگری مانند مهدهای کودک در این زمینه استفاده کرد.

محسنی بند پی از انعقاد تفاهم نامه ای با وزارت ارشاد در هفته جاری خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه وزارت ارشاد اعلام آمادگی کرده است تا کتاب‌های متنوع و مختلفی را در اختیار مهدهای کودک قرار دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *