لاریجانی پس از شنیدن هشدار شدید رهبر انقلاب چه گفت

10:55 - 15 مهر 1394
کد خبر: ۸۴۸۹۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان-رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من زمانی که موضع گیری رهبر انقلاب را درباره حادثه منا دیدم احساس افتخارکردم چرا که این ملت یک پدر دارد.
عزت و سرافرازی یک جامعه در گرو رونق جهاد است/وقتی بیانات رهبرانقلاب در واکنش به منا را شنیدم احساس افتخار کردم که این ملت یک پدر داردبه گزارش خبرنگار سیاسی میزان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در کنگره ملی شهدای استان چهارمحال بختیاری طی سخنانی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) اظهار کرد: امام علی (ع) در نصیحت به مالک اشتر فرمود که از خدا می خواهم عاقبت من و شما را سعادت و شهادت قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه مالک اشتر در زمره سرداران بزرگ و خاص امام علی (ع) بود گفت: مضجع حضرت مالک در مصر است و من در سفری که به این کشور داشتم توفیق زیارت این مضجع شریف را داشتم و واقعا انسان احساس می کند از آنجا نسیم بهشت می آید.

لاریجانی ادامه داد: همین حال معنوی را انسان در مرقد اویس قرنی در رقه سوریه احساس می کند و آنجا بارگاه مقدسی برای او ایجاد شده بود که متاسفانه جریان تکفیری پس از اشغال شهر رقه آن بارگاه مقدس را تخریب کرد و این هم نشان می دهد که چقدر آنها پست و دون هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سعادت و شهادتی که در کلام امام علی (ع) آمده است به هم مرتبط می شود تصریح کرد: سعادت یک امر اصلی در زندگی یک مسلمان واقعی است و شهادت هم چیزی است که امام علی (ع) فرمود اگر من هزار بار به وسیله ضربت شمشیر از دنیا بروم، این را به مرگ در رختخواب ترجیح می دهم.

وی ادامه داد: شهادت امری است که در زندگی یک مرد مسلمان واقعی یک رکن محسوب می شود و به همین دلیل پیامبر اکرم فرمود اگر مسلمانی اهل مجاهدت نباشد و از دنیا برود مانند این است که یک منافق از دنیا رفته است.

لاریجانی عزت و سرافرازی یک مومن و جامعه اسلامی را در گرو مجاهدت و جهاد دانست و بیان داشت: تفاوت میان ایران و سایر کشورهای منطقه در روحیه جهاد است؛ درست است که ما یک کشور بزرگ و قوی هستیم اما کشورهای دیگری هم هستند که از ما ثروتمندترند اما ایران اسلامی در برابر خیل عظیم دشمنان آتش افروز در منطقه با عزت و امنیت زندگی می کند اما کشورهایی هستند که اگر به آنها حمله شود آنها باید از کاخ سفید کمک بگیرند.

وی تصریح کرد: در ایران اسلامی یک بخشدار با صلابت سیاستهای آمریکا را نقد می کند و این امر به این دلیل است که انقلاب اسلامی به مردم و مسئولین ما استقلال سیاسی بخشیده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر یک زمانی جنگ هم در کار نباشد ملت باید آماده باشد گفت: یک جامعه وقتی به معنای واقعی اسلامی است که روحیه حماسی اسلامی داشته باشند؛ استاد مطهری می فرمود ملتهای بزرگ، ملتهایی هستند که روحیه حماسی الهی داشته باشند و اگر این روحیه بخواهد در ملتی وجود داشته باشد آن ملت باید اهل شهادت باشد.

لاریجانی تصریح کرد: علت اینکه امروز در جامعه ما یک خانواده شهید عزیز است این است که باعث عزت و افتخار این کشور شده است و استقلال امروز ما مرهون خون شهداء است.


وی سعادتمندی بدون شهادت طلبی را امکان ناپذیر دانست و بیان داشت: ممکن است وضع اقتصادی یک فرد یا یک کشور در نتیجه شرایطی بهتر شود اما اگر آن فرد یا کشور اهل جهاد و شهادت نباشند به فرموده پیامبر اکرم به مانند یک منافق از دنیا می روند.

رئیس مجلس شورای اسلامی شهادت طلبی را شرط لازم و نه کافی سعادت دانست و گفت: این که امام علی (ع) فرمود سعادت و شهادت به خاطر این است که هر دو برای جامعه ضروری است.





محمد
|
-
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
0
0
بعد از پیام رهبری به ایرانی بودن خود بیشتر افتخار می کنم
مسعود
|
-
|
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
هر جه زمان جلوتر میرود به نقش رهبر در اداره امور مملکت و سیاست خارجی و تدبیر در بر خورد با دشمنان ایران عزیز بیشتر پی میبرم
ناصر
|
-
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
لبیک یا خامنه ای
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *