دعوت از سلمان رشدی موجب افزایش افراطی‌گری و تشدید فاصله‌های فرهنگی بین کشورها و ملت‌ها می شود

12:03 - 14 مهر 1394
کد خبر: ۸۴۵۰۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان - اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران در نامه به رئیس اتحادیه ناشران آلمان خواستار تجدیدنظر در دعوت از سلمان رشدی شد و این کار را «بیانگر فاصله گرفتن نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از رویکرد حرفه‌ای و صنفی و نفوذ شائبه‌های ایدئولوژیک در حوزه نشر» دانست.

به ، در پی انتشار نامه جمعی از تشکل‌های نشر ایران و اعتراض  به حضور سلمان رشدی مرتد در افتتاحیه نمایشگاه کتاب فرانکفورت، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران در نامه به «هاینریش رایتمولر رئیس اتحادیه ناشران آلمان» خواستار تجدید نظر در دعوت از سلمان رشدی شد و این کار را «بیانگر فاصله گرفتن نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از رویکرد حرفه‌ای و صنفی و نفوذ شائبه‌های ایدئولوژیک در حوزه نشر» دانست.

متن کامل نامه اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران به شرح ذیل است:

جناب آقای هاینریش رایتمولر

رئیس محترم اتحادیه ناشران آلمان

با سلام و احترام

شصت و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از 14 اکتبر آغاز خواهد شد. بی گمان نمایشگاه کتاب فرانکفورت به‌دلیل رویکرد حرفه‌ای و صنفی و تعامل نزدیک با ناشران همه کشورها با اعتقادات مختلف و ایجاد یک فضای اقتصادی حرفه‌ای برای ایشان، مهم‌ترین رویداد حوزه نشر در جهان بدل شده است و مشارکت و بازدید تخصصی چند صدهزار نفر در هر سال موید این ادعاست.

همکاری‌های فی‌مابین اتحادیه ناشران آلمان و به‌ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت با صنعت نشر کشورمان و تشکل‌های نشر و به‌خصوص اتحادی ناشران و کتاب‌فروشان تهران، همواره بر علاقه همکاران ناشر ایرانی برای حضور در نمایشگاه فرانکفورت افزوده و به توسعه همکاری‌های حرفه‌ای و صنفی منجر شده است.

استحضار دارید که نمایشگاه کتاب فرانکفورت در مراسم افتتاحیه پیش رو، از سلمان رشدی جهت سخنرانی دعوت به عمل آورده که آثار ایشان موجب جریحه‌دار شدن احساسات میلیون‌ها مسلمان در جهان شده است. اقدام مزبور علاوه بر آزردگی همکاران ناشر مسلمان در سراسر جهان و از جمله در ایران، بیانگر فاصله گرفتن نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از رویکرد حرفه‌ای و صنفی و نفوذ شائبه‌های ایدئولوژیک در حوزه نشر است که به افزایش افراطی‌گری و تشدید فاصله‌های فرهنگی بین کشورها و ملت‌ها منجر خواهد شد.

از جنابعالی درخواست می‌نماییم که ضمن توجه به نگرانی‌های یادشده و انتقال آن به مدیران نمایشگاه کتاب فرانکفورت، ترتیبی اتخاذ نمایند که در برنامه افتتاحیه تجدیدنظر شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *