روند نوسازی و ایمن‌سازی مدارس در کشور کند است

11:05 - 14 مهر 1394
کد خبر: ۸۴۴۴۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با انتقاد از روند کند استانداردسازی مدارس در کشور تصریح کرد: در دولت یازدهم شاهد تغییر چشمگیری در روند نوسازی و ایمن‌سازی مدارس نبوده‌ایم.

قاسم جعفری در در رابطه با روند آموزش و پرورش در نوسازی و ایمن‌سازی مدارس اظهار کرد: در دولت یازدهم علی رغم اظهارات مسئولین این وزارت خانه، پیرامون مسئله نوسازی و ایمن سازی مدارس، شاهد اقدام خاص و روشنی نبوده ایم و آنچه مشخص است روند کند سالهای قبل است.

وی افزود: آموزش و پرورش در این سه سال از عمر دولت یازدهم عمل فوق العاده‌ای در رابطه با ایمن سازی و نوسازی مدارس انجام نداده و حتی بودجه این وزارت خانه برای نوسازی و ایمن سازی مدارس نیز کاهش داشته است.

جعفری با شاره به نوسازی تاسیسات گرمایشی در مدارس کشور خاطر نشان کرد: نوسازی و بهینه‌سازی تاسیسات گرمایشی در مدارس کشور، سیاستی بود که از چند سال قبل در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد تاکید قرار گرفت و طی آن قرار شد در مراکز آموزشی سیستم‌های گرمایشی ایمن راه‌اندازی شود و آموزش و پروزش نیز ملزم به اجرای آن شد. علی‌رغم پیگیری‌های مجدانه کمیسیون آموزش روند نوسازی و ایمن سازی وسایل گرمایشی نیز به کندی پیش می‌رود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی روند جذب مشارکت‌های مردمی در بحث نوسازی مدارس را نیز روندی کند و بی‌تحرک ارزیابی و افزود: در جذب مشارکت‌های مردمی نیز در این دولت شاهد تغییرات چشمگیری نبوده‌ایم و این موضوع نیز با ادامه روند کند قبل پیگیری می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خاتمه، با انتقاد از ناکافی بودن بودجه در آموزش و پرورش، بیان کرد: متاسفانه در بحث نوسازی، تعمیر و ایمن سازی مدارس با کاهش بودجه روبرو بوده‌ایم که این نیز به نوبه خود مشکلاتی را در بدنه آموزش و پرورش کشور به وجود می آورد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *