خدمات شهری متناسب با دسترسی افراد توزیع نمی‌شود

12:29 - 13 مهر 1394
کد خبر: ۸۴۰۶۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری گفت: در شهرهای امروزی محوریت نقش انسان ها کمتر دیده می شود و خدمات شهری متناسب با دسترسی افراد توزیع نمی شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، پیروز حناچی ظهر امروز (دوشنبه) در مراسمی که به مناسبت روز جهانی اسکان بشر برگزار شد اظهار کرد: در گذشته فضای عمومی و جمعی شهرها با محوریت انسان ها شکل می گرفت و بدین ترتیب حوزه قلمرو عمومی بسیار تاثیر گذار بود.

وی ادامه داد: اما در شهرهای امروزی محوریت نقش انسانها کمتر دیده می شود و خدمات شهری متناسب با دسترسی افراد توزیع نمی شود.

حناچی وی با اشاره به اجرای چند پروژه شهری بیان کرد: مشکل در پروژه های شهری زمانی پدیدار می شود که صرفا وجهه اقتصادی و سیاسی این پروژه های  مد نظر است و پروژه هایی که با این رویکرد اجرا می شوند ناموفق هستند اما در صورتی که وجه اجتماعی در این پروژه ها مورد توجه قرار بگیرد انتظار می رود نتایج بهتری در خدمات شهری حاصل شود.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در ادامه اشاره کرد: امنیت، سهولت و هویت از عوامل موثر در دسترسی عموم به خدمات شهری است.

باز آفرینی شهری
مهدی ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی درادامه این مراسم با اشاره به نقش مهم دسترسی عموم به فضاهای شهری گفت: دسترسی به فضای عمومی شهری می تواند نقش موثری در ارتقا قلمرو و بازآفرینی شهری داشته باشد.

وی افزود: توسعه چهار وجه در بهسازی و نوسازی شهرها باید به طور همزمان انجام بگیرد اگر در بازآفرینی شهرها به توسعه متوازن اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و کالبدی توجه داشت می توان دستاوردهای خوبی در دسترسی عموم به فضاهای شهری پیدا کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: مفهوم بازآفرینی شهری با مفاهیمی همچون همبستگی اجتماعی، افزایش رفاه و شادی بین شهروندان و تقویت سرمایه گذاری اقتصادی همراه است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *