تعیین بیش از یک هزار میلیارد تومان برای اجرای احکام رتبه‌بندی معلمان

12:19 - 13 مهر 1394
کد خبر: ۸۴۰۴۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه تاکنون احکام بیش از ۷۰ درصد همکاران صادر شده است، گفت: یک هزار و 350 میلیارد تومان اعتبار برای احکام رتبه‌بندی سال جاری از سوی دولت تعیین شده است.

محمد فاضل در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، هدف از رتبه‌بندی معلمان را توجه به معیشت آنان دانست و اظهار کرد: سعی داریم با رتبه بندی معلمان تخصص و کیفیت تدریس را در مدارس افزایش دهیم.

وی با بیان این مطلب که با رتبه‌بندی یک رقابت سالمی بین همکاران فرهنگی رخ خواهد داد، تصریح کرد: برای کسب امتیاز فرهنگیان شرایط بهتری در فعالیت خود ایجاد خواهند کرد و به طور حتم هر چقدر کیفیت در کار افزایش پیدا کند فرهنگیان از امتیاز بیشتری بهره‌مند خواهند شد.

مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش، مرحله اول طرح رتبه بندی در سال‌های ۹۴ و ۹۵ اجرا می‌شود، اذعان کرد: دولت برای سال ۹۴، یک هزار و 350 میلیارد تومان و برای سال آینده هم سه هزارو 500 میلیارد تومان در نظر گرفته است. بنا براین دو سال ۹۴ و ۹۵ اجرای فاز اول طرح رتبه بندی است.

فاضل مطرح کرد: طرح رتبه بندی معلمان اجرایی شده و احکام بیش از ۷۰ درصد همکاران صادر شده و احکام باقی مانده هم به مرور در حال صادر شدن است. آنچه که در سال ۹۵ به صورت کامل‌تر اجرا می‌شود، ترفیع وارتقا‌های بعدی است که مبتنی بر نظام سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان خواهد بود.

وی در خاتمه از اجرای فاز دوم طرح رتبه‌بندی در سال ۹۶ خبر داد و تاکید کرد: این طرح بر اساس سند تحول اجرا می شود که امیدواریم در آن زمان شاهد تحولات بیشتری در حقوق فرهنگیان باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *