اجراي حكم قصاص نفس به بخشش تبديل شد

22:20 - 11 مهر 1394
کد خبر: ۸۳۴۰۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - حكم قصاص قاتلي كه دو برادر از اقوام خويش را در شهرستان مبارکه به قتل رسانده بود با رضايت اوليای دم به بخشش تبديل شد و وی از پايه چوبه دار نجات يافت.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری اصفهان، احمد رضا جليلي رييس دادگستري شهرستان مباركه در این خصوص اظهار کرد:  فردي 56 ساله بنام ع غفاري سه سال پيش با ضربات چاقو دو برادر را كه فرزند خواهرش محسوب مي شدند به دليل اختلافات ملكي با ضربات چاقو به قتل رساند.

وي افزود: بعد از تشكيل پرونده و سپس رسيدگي در دادگاه كيفري استان و صدور راي و همچنين استيذان از رياست محترم قوه قضائيه ، سر انجام روز اجراي حكم فرا رسيد كه با حضور دادستان و رييس اجراي احكام و دادرس شعبه اول دادگستري مباركه به نمايندگي از طرف رييس دادگستري مباركه صحبت هايي كه با خانواده مقتولين انجام دادند رضايت آنها را منوط به پرداخت ديه اخذ نمودند.

رييس دادگستري مباركه تصريح كرد: عدم اجراي قصاص و انجام مفاد رضايت منوط به پرداخت ديه مي باشد و در صورت عدم پرداخت ديه حكم قصاص به قوت خود باقي خواهد بود.

جليلي بيان كرد: دادستان عمومي و انقلاب مباركه نيز به عنوان مدعي العموم از طرف دو فرزند صغير مقتولين با اخذ وجهي براي اين دو صغير رضايت خود را اعلام نموده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *